4 awesome weekends in a row! :D READ IT! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu 4 awesome weekends in a row! :D READ IT! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu

4 awesome weekends in a row! :D READ IT!

Door: Wieke

Blijf op de hoogte en volg Wieke

22 Mei 2012 | Canada, Kimberley

Hee lovely people!

It is time for an awesome blog again. I have had 4 awesome weekends in a row! Make sure you read it all! :)

WEEKEND 1: Vancouver here I come baby! Ik dacht, ik ben jobless voor een tijdje, laat ik naar Vancouver gaan en de stad 'exploren'! De eerste dag hebben uncle Tom & ik wat rondgelopen. Altijd leuk in een grote stad, er gebeurt van alles. Er was een christelijke koor aan het zingen, we zijn op de foto gekomen met de avengers die liepen daar in 1x rond. Er stond gewoon een dude yoga to doen in een etalage van de lululemon store... Allemaal van zulke gekke dingen. Later in de middag moesten we inchecken in onze hostel. Uncle Tom was op een werktrip dus we hadden voor alle nachten een hotel! Maar omdat wij hadden besloten eerder te gaan, moesten we 1 nacht zelf iets regelen.. Ik zei: nou hoeft niet zo duur, als ik een bed heb en een douche I'm fine! Okay, hostel geboekt. NOU. Ik heb die nacht letterlijk met m'n paspoort, beurs & telefoon geslapen! The hostel was near East Hastings.. Dat is de buurt waar alle homeless & junkies rondhangen. En ik deelde mijn kamer met 3 andere kerels. Als enige (jonge) meid! Haha, heb wel eens beter geslapen. Maar whatt ever, ik heb het overleefd & ben weer een ervaring rijker! Eerder die avond hebben we trouwens gewoon in een restaurant drankjes gehad, en hebben we bij vrienden thuis spelletjes gespeeld etc. De volgende dag konden we inchecken in een super mooi hotel downtown! Meteen heel ander volk! Allemaal zaken mensen in pak/mantelpakjes! Hier voelde ik met toch net iets veiliger! Hier konden we ook gratis fietsen lenen van het hotel, dus dat hebben we gedaan en gingen heerlijk cruisen! Heerlijk door Stanley Park gefietst. Enorm groot bos, maar het is een soort regenwoud, er komen allemaal speciale boomsoorten voor sommigen die je ook in een regenwoud tegenkomt! Erg gaaf! Voor de mensen die Vancouver niet kennen.. Het is een enorm gave stad! Het heeft bergen, zee met strand, zee waar walvissen in zwemmen! & een regenwoud.. Dit allemaal in 1 stad! Echt gaaf!! Want je kunt heerlijk shoppen en alle dingen doen die je in een stad doet, maar je kunt ook heerlijk actief bezig zijn in de bergen, zee of bos! Die avond hebben we 'all you can eat' sushi gehad! Echt een topavond, het was allemaal zooooo lekker, we hebben er echt super lang gezeten en vanalles geprobeerd. Gelukkig dat uncle Tom Japans spreekt en leest dat hij me de menu kon uitleggen.. Maar zelfs sommige dingen wist hij ook niet, dus ik gewoon bestellen, en veel daarvan was super lekker! Maar heb ook een paar dingen gehad dat niet zo geslaagd was. bijvoorbeeld inktvis, nou daar loop je dus 20 minuten op te kauwen! hahaha!! Wat heb ik die nacht heerlijk geslapen in dat luxe hotel!
De volgende dag was het tijd voor uncle Tom om toch echt naar bij eenkomsten te gaan etc voor zijn werk.. Wat dus voor mij betekende: SHOPPEN! Heerlijk! H&M, ZARA je kent het wel, ik ben wild gegaan, super veel geld uitgegeven, en echt super leuke kleren gekocht! 's avonds hebben uncle Tom en ik Malaysian food gehad, ik ben de laatste tijd echt van het alles uitproberen! Eten dat ik niet ken, gewoon bestellen en proberen! Tot nu toe bevalt me het wel, ik heb echt top gegeten die avond! Ik kan alleen niet uitleggen wat het was, haha veel te apart! ;)
De volgende dag heb ik nog een beetje meer gewinkeld & heb ik met Matt afgesproken. Hij is een vriend van me die ik ken van uitgaan.. Hij woonde eerst in Calgary, maar is nu net naar Vancouver verhuisd voor z'n werk. We zijn uiteten gegaan om bij te kletsen, maar hij viel me zo tegen! Hij heeft echt een super goed betaalde kantoor baan, en z'n werk betaald alles voor hem etc. Nou daar was ie dan met zijn netjese broek en lakschoentjes! En ja, super mooi apartement enzo. Maar mensen die mij kennen weten dat ik niks geef om veel geld en dure kleding. Dus ik vond de gesprekken etc maar saai haha! Niet dat ik zeg; oh wat een leuke vriend om mee om te gaan.. Dus dat was denk ik de laatste keer voorlopig! haha! Dus heb ik heb het etentje snel afgehaakt, en ben lekker in m'n 1tje naar een soort restaurant geweest waar ze alleen maar toetjes hadden en heb een heerlijk toetje gehad met een grote kop thee! Ik heb me wel vermaakt hoor! :) Toen de volgende dag nog meer fietsen & lekker uitwaaien op het strand! Btw, de vliegreis was super! Echt een klein vliegtuigje, en je zag echt alle bergen!! Super gaaf & mooi!

WEEKEND 2: Op vrijdag avond was Irina in een slechte bui.. Ik heb geen idee waarom.. Maar ik wist dat ik graag uit wilde gaan!! Dus ik vond het erg jammer, maar Dave, Tom & Jayden were hanging out en vroegen of ik ook kwam. Nou dikke prima! Ik daar naar toe lopen, ik was een beetje verdwaald, en het was volle maan, en werd bijna aangevallen door een herdershond, maar uiteindelijk heb ik het gevonden en was het super gezellig met de boys! Daarna gingen we ook nog naar the bar en hebben we echt een super avond gehad. Ik heb die avond bij Tom & Dave geslapen, zo hoefde ik niet in m'n 1tje naar huis toe te lopen.. Enge bende met al die beren & cougars! Haha zo grappig, thuis ben ik bang voor enge kerels, hier ben ik meer bang voor wildlife!
De volgende dag heb ik in de middag een hiphop workshop gegeven! Haha zoo gaaf! Wordt ik gewoon 100 dollar betaald om twee uurtjes een klein groepje een hiphop dansje aan te leren! Ik vond het eerst best spannend, want ik ben een danser geen teacher right? Maar het waren allemaal leuke mensen rond mijn leeftijd 18-23.. In het begin waren ze allemaal wat verlegen natuurlijk maar daarna, begonnen ze te shaken hoor! Zelfs begonnen ze namen te bedenken voor onze crew enzo echt super leuk! Daarna gingen we met z'n allen eten.. Zo'n 80 mensen die allemaal verschillende workshops hadden gehad! Echt een top buffet, met allemaal heerlijke toetjes etc! En toen 's avonds moesten we aan de rest laten zien wat we ervan hadden gemaakt, nou het publiek ging wild! Wij hadden echt het gaafste optreden van de hele avond!! super cool! Alle crew leden kwam naar afloop om mij te knuffelen toen ik weg ging etc. Echt een top sfeer die avond, ik kreeg ook nog allemaal goodies.. (t-shirts,organise map, usb stick) En gratis eten, en een top avond, en ik heb eindelijk weer heerlijk gedanst, en ik krijg nog geld ervoor ook! haha wat een topleven! :D Daarna gingen Irina & ik naar the bull a rama dat here in town was! We hadden the bull riding gemist door de workshop, maar we gingen toch nog even voor de party heen! SUPERRRRRRRR. I LOVE COWBOYS & BULLRIDERS!! Iedereen met cowboy hoeden & boots! Alle meiden vet sexy met hotpants and boots.. Irina & ik zagen er niet zo uit, wij hadden gewoon legging met rokje & blazer. Dus we zagen er al anders uit en toen wisten we niet hoe we moesten dansen op de country muziek. Nou daar kwamen al 2 leuke cowboys aan, we werden meteen de dansvloer opgesleept, en hebben de hele avond the two step gedanst met allemaal verschillende cowboys, ik dacht echt dat ik droomde! haha ik werd gedraaid & gedipt etc. helemaal super! Helemaal geen saai country line dancing met oude bierbuik cowboys, ze waren gewoon jong en knap. Irina & ik praten altijd nog over die avond. Want eerst werden we al opgehaald in een vet gave sportscar (echte babe catcher!!) door twee mma fighters van Cranbrook! En gingen we dus naar de dance, toen daar met allemaal leuke cowboys gedanst. Toen dat was afgelopen kregen wij een lift van een paar cowboys in the truck waar iedereen al om heen stond. Echt zo'n huge pick up truck op gigantische wielen!! Wij stonden er ook naar te kijken, en toen werd ons de lift aan geboden! haha zooo stoer! Want iedereen van de dance ging naar the Edge after.. (de bar) Dus wij in die huge truck! Toen hebben we nog in de bar gedanst to club music.. dus we hebben van alles gehad! (hiphop, country, club music) En toen kregen we een rit aangeboden bij Jordan Foreman, de super knappe coach van de hockeyteam. En hij heeft ook echt een super gave sportscar! Nou, toen Irina & ik in bed lagen konden we het beide niet geloven wat voor topavond wij gehad hadden! like omg, zulke dingen gebeuren alleen in films of in je dromen!! haha.. Jammer genoeg hebben we ook geen foto's!! we hadden geen camera mee, en m'n bb werkte niet. Je ziet alleen een witte cowboy hoed en voor de rest helemaal donker! :( Ohwell, sommige avonden moet je gewoon als herinneringen hebben toch? ;)

Weekend 3: ROADTRIP!! Op naar Calgary, we hebben een stop gemaakt at Lake Louise om Kalvin op te pikken. Haha, we hebben hem verrast! Dat was zo gaaf om eens te doen, gewoon eens op komen dagen zonder dat hij het weet! En het was erg gaaf om hem eindelijk naar 1.5 jaar weer te zien! Laatste keer dat ik hem had gezien was in Nederland toen hij op visite kwam! Je had z'n gezicht moeten zien, zo verbaasd en zo enorm blij! Nou tassen gepakt en mee naar Calgary. Daar hebben we Dane opgezocht en zijn we met z;n vieren uiteten gegaan en hebben we gestapt. Echt gaaf grote clubs daar in Calgary! Heerlijk gedanst! En we zaten in een heerlijk lux hotel right downtown. Kost wat, maar heb je ook wat! Volgende dag zijn we naar de dierentuin geweest.. En zijn we in de middag alweer heerlijk begonnen met drinken! Lekker terrasje gepakt en in de zon zitten bakken met 29 graden! De drankjes gaan dan snel! Daarna hadden we wat boodschapjes gedaan en begon ons feest at the hotelroom! Die avond ook weer gewoon uit gegaan, en weer heerlijk gedanst!! Echt topweekend gehad! Echt crazzyyy en zo leuk! Ik heb wel wat foto's op facebook, ik zal zelf ook nog wat meer uploaden. Maar lang niet alles kan op facebook. Soms heb je echt de volgende dag dat je foto's terug kijkt dat je denkt.. Hmm, dit kan echt niet! hahahaha!!

Weekend 4: Vrijdag weer klein feestje at Dave & Tom their house. Altijd leuk noouu?? :) Toen die Zaterdag met Kirsty (een andere vriendin die hier ook is als nanny van Australie) uitgegaan at the Edge! Nou daar kwamen we meteen al drie leuke jongens tegen. Je kon meteen zien dat ze niet van Kimberley waren, veel te fashionable! ;) haha! En geen ruige baarden! ;) We begonnen met een potje pool. Ik was in een team met Pierre & Kirsty in een team met Eric. Nou mijn team heeft natuurlijk gewonnen, want ik ben blijkbaar heel goed in pool. haha een talent dat ik niet wist dat ik die had! Daarna hebben we de hebben we de hele avond gedanst. Eric ging achter Sarah aan.. En Kirsty & ik waren met Zack & Pierre aan het dansen. Na de bar hebben we een taxi naar de skihill genomen. Zij wonen met z'n drieen hier voor de zomer, ze zijn eigenlijk van Edmonton.. Ze wonen in een super mooie condo at the skihill, met perfect view from the rockies & A HOTTUB!! Big win! Kirsty & ik gingen mee voor een afterparty! We waren daar met een hele groep super gezellig! Nou je raad het al, met z'n allen the hottub in! hahaha. Ik had een t-shirt en shorts van Pierre gepikt! Haha ook weer een geslaagde avond. Die zondag avond ben ik weer naar hun toe gegaan, en hebben we met z;n allen een film gekeken & grilled cheese sandwiches gegeten. haha gewoon super gezellig om zo'n groep vrienden te hebben! :)

Nou dat waren dus mijn 4 topweekenden! Door de weeks ben ik hard aan het werk bij the golfcourse & pasta place. Maak lekker veel tips, er komt dus aardig weer wat geld in het laadje! :) Ik ben dus nog steeds uber happy met m'n leventje hier! Ook al begin ik m'n family toch wel erg te missen hoor! Die lieve topbroertjes en daddy van me! <3 Tuurlijk mis ik m'n moesje ook super erg, maar die heb ik iig een paar maanden terug nog gezien! Ahgja, lekker van m;n zomer genieten en veel geld verdienen, ik kom in October denk ik 3 weken op vakantie naar Nederland!!! :D

Lots of love,
the girl that's living her dream!

  • 23 Mei 2012 - 20:10

    Moesje:

    WAUW! Ik had de verhalen natuurlijk al gehoord via skype... Maar het is zeker weten super leuk om het nog een keer te lezen en te zien dat je zo volop geniet van je leven!
    Hier hebben we eindelijk ook mooi weer.. dus lekker naar het heidemeer gestrekt op een handoekje van het zonnetje genieten! ( en de voetballende boys met 6packjes natuurlijk) Haha! Mis je wel hoor... LOVE YOU en BLIJVEN GENIETEN GIRL! ;) <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieke

Living my dream!

Actief sinds 31 Juli 2011
Verslag gelezen: 863
Totaal aantal bezoekers 35357

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 22 Oktober 2013

Mountain Livin' 2013

26 Februari 2013 - 28 Mei 2013

Cayman Islands

13 November 2012 - 28 November 2012

Visiting family in Ontario

30 Augustus 2011 - 13 Oktober 2012

Living in Canada for 14 months

Landen bezocht: