Eurogirl survives the wilderness! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu Eurogirl survives the wilderness! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu

Eurogirl survives the wilderness!

Door: Wieke

Blijf op de hoogte en volg Wieke

26 Juni 2012 | Canada, Kimberley

Hee lovely people!

Hoe gaat het daar in het verre Nederland? Hier is het op dit moment echt super slecht weer! De hele 9.5 maand dat ik hier ben hebben we misschien af en toe een buitje gehad, en in de winter veel sneeuw maar dat is het! Nou, Juni staat er hier dus blijkbaar echt om bekend als de regenmaand. Nou en wat komt het met bakken uit de hemel! En onweer in de bergen is super luid! Wel grappig om eens mee te maken! Maar elke keer als ik moet werken en buiten op de golfcourse sta heb ik de hele tijd mooi weer! hihi, de hele dag bagger weer en als ik moet werken is het ineens strak blauwe lucht, heerlijk zonnetje! Het blijft raar zo'n berg klimaat!!

Nou ik heb weer hele avonturen beleefd. Ik begin in de week waar ik was gebleven. Ik ben met Kirsty uiteten geweest & naar de bios geweest! 'What expect when you're expecting' geniale film! Daarna gingen we nog even naar de 3 Edmonton guys die hier voor de zomer op de skihill wonen. Daar hebben we heerlijk gechilld in the hottub. Dus al met al een heerlijk geslaagd avondje! Verder heb ik m'n tourism course afgerond.. met 97%!! Hihi wat een nerd he? ;) (Dat is m'n gemiddelde van het hele jaar) Dat weekend zijn Kirsty en ik even bij Zachary op visite geweest.. (1 van de Edmonton boys) want de twee anderen waren in Edmonton voor de weekend voor een optreden. Eric is namelijk een muzikant, en Pierre een geweldige danser!!

The next week:
Maandag na werk hadden we een heerlijk family dinner! Dinsdag naar werk, JAWEL HIER KOMT HET... ben ik begonnen met golf te leren!! En in de avond drankjes gedaan met Tom & Dave. Woensdag moest ik werken maar gingen ik na werk golfen met Pierre. (de hockeyplayer van de Edmonton boys, en die dus ook wel wat dansmoves heeft!) Vrijdag moest ik werken & ging ik in de avond drankjes doen met Tom, Dave, Jessica & Irina! Toen zijn Irina en ik daarna nog de kroeg in gedoken. En daar herkenden sommige golfers mij.. Dus kregen allemaal gratis drankjes! hihi dikke prima! De volgende dag weer lekker bikkelen op het werk en gewoon weer een avondje te stappen! Er was een speciaal soort feest gaande. Eerst drankjes doen bij Irina in de hottub met Tom & Dave er ook bij.. En toen naar the Marrysville Daze. Daar waren de Edmonton boys ook! Super leuke avond! Afterparty at the Edmonton boys, daar ook weer heerlijk in de hottub! En die zondag lekker een luie zondag even bijkomen van het feestweekend, en 's avonds gewoon weer doodleuk in de hottub met Kirsty + boys at the Edmonton boys their place!

De volgende week allemaal weer hetzelfde: beetje werken hier en daar & wat feesten hier en daar. Ik had een party van een groep golfers, drankjes + the edge met Tom, Dave & Irina, en nog een keer the edge maar dan met de Edmonton boys. Wat vervelend dat ik zoveel vrienden heb die met mij willen feesten. En dat ik dus vrijdag & zaterdag moet en soms nog door de week.. haha living the tough life! Het enige wat ik doe is: beetje werken, feesten en gezellig naar vrienden!

NOU DIE ZONDAG HADDEN WE TOCH ECHT EVEN EEN AVONTUUR! Ik ging samen met de 3 Edmonton boys naar de hotsprings.. Maar we vertroken pas om 10 uur ofzo! Dus het was/werd al donker.. De hotsprings zijn echt helemaal de bergen in op een dirtroad met huge dropoffs! haha dus dat was al een avontuur.. Kwamen we bij de hotsprings waren ze gewoon buitenzwembad tempratuur.. Het hete water werd gemixt met nog smeltwater. Haha Wij alle 4 super knus bij de warme straal zitten hihi.. En best wel spannend met alleen wat kaarslicht helemaal in de middle of nowhere met allemaal wildlife! Toen besloten we naar huis te gaan.. Bezine lampje kwam aan! We moesten tanken! OMGGG... hahaha!! Nou, wij toch nog maar op de gassen proberen te rijden komen wij in 1x bij een brug! De boys helemaal, jakkes die brug is vet hoog boven de ravijn en is al half stuk wat eng om daar met de auto overheen te gaan.. IK; SUKKELS!! WE KWAMEN HELEMAAL NIET EENS OVER EEN BRUG. Greaat! Waren we ook nog verdwaald haha.. Nou uiteindelijk kwamen we iig ergens stil te staan dichter bij de snelweg dat we iig bereik hadden met onze telefoons.. Wij de Canadeze ANWB bellen.. Komt deze dronken lap ons benzine brengen.. ECHT EEN ENGE KEREL JOH! Ik dacht echt; okay, dit is het einde.. We worden alle 4 gedood... Maar hij gaf ons uiteindelijk benzine en heeft ons verder met rust gelaten, maar echt een enge ervaring joh! Echt smoordronken, en zo'n evil lach in de middel of the night! Nou, hebben we het met die benzine maar net gehaald tot de volgende tankstation.. Jeetje, was dat ever een avontuur!! hahah ik ben blij dat ik nog leef!!

Next week:
Hihi, zelfde gewoon weer hoor. Wat heb ik toch een vervelend leven. Ik ging maandag filmpje kijken met Kirsty, Jessica + the edmonton boys.. En daarna natuurlijk weer een heerlijke hottub! Dinsdag ben ik wezen lunchen met John. Toen kwam Sophie bij mij logeren.. Want zij woont in een dorp 4 uren bij mij vandaan.. En zij ging ook met mij mee op het kampeertrip! En we vertrokken uit Kimberley. De hele week ook nog wat gewerkt hier en daar! :)

TOEN WAS HET ZOVER. WIEKE GAAT DE WILDERNESS IN! SPANNEND!! We hebben het getroffen met het weer, alleen op 1 hike van de 4 dagen hadden we regen! Voor de rest heb ik dat weekend echt gave dingen gedaan. Super gave mooie hikes ver, ver de Rocky mountains in! Super mooie uitzichten, wildlife gezien zoals onder andere een grizzly bear!! Ook fresh (15 minuten geleden) cougar poep. Dus je weet dat die daar ergens rondloopt.. (mountain lion, familie van de puma etc) ik moest lekker op de grond slapen in een tentje, ons water kwam van het rivier.. EN buiten je behoefte doen.. (dat vond ik nog 1 van de meest spannende dingen) ik zit daar even te plassen loopt er gewoon doodleuk een hert voorbij! haha!! wel een hele belevenis! En ik ben dus zo hoog in de bergen gegaan op sommige hikes dat ik in de sneeuw aan het lopen was! Sneeuw in Juni!! We hebben stukken gelopen dat we onze eigen trail moesten maken, takken aan de kant hakken etc. Er zijn maar 50 mensen ooit geweest! (Foto's zijn op facebook!)

Nou en dan denk je dat ik genoeg leuke dingen heb gedaan, ik kwam thuis van m'n camping trip en toen waren m'n oomies hier van Nederland! Ze waren hier voor een week we hebben echt ENORM veel gedaan!
Ik heb ze Kimberley & Cranbrook laten zien, we zijn naar de watervallen geweest, we hebben rond de golfcourse getourd en wildlife gezien! We hebben een hike gedaan, we zijn naar Fort Steele(een oud vestigings dropje) geweest, Yahwk geweest, uieten geweest en naar de bios. Madagascar 3 is ook echt een topfilm!! Hotsprings die nog steeds koud waren, maar het was 24 graden, dus heerlijke tempratuurtje voor zo'n dag. We zijn nog met een treintje de mijnen in gegaan... En toen was het de laatste avond dat we even goed moesten afsluiten! We hebben goed hard gefeest & gek gedaan.. En als afsluiter zijn ik & m'n oompies bij de boys in de hottub gegaan! (Ik ben niet alleen vrienden met hun om de hottub hoorr... hihi!! het zijn alle drie ook echt topjongens!) Ze spreken alle drie Frans, Engels, Spaans, Duits. Alle drie erg slim, super sportief & super lief! Want toen wij bij hun thuis kwamen was het al 3 uur in de ochtend en toen stond Eric nog voor ons grilled cheese sandwiches te maken. Omdat wij dat gewend zijn, eten na het stappen! Super lief toch??

Ik mis m'n ooms al wel heel erg, maar ik ben erg thankful voor de toptijd die we hebben gehad! Deze week is weer een basic week voor mij. Lekker weer even werken, gister heb ik een film gezien met de Edmonton boys. Vandaag ben ik eindelijk naar een half jaar lang heerlijk weer naar de kapper geweest! Was wel nodig, mijn haar is echt al lang! Vanavond is het ladiesnight at my house. Jessica, Kirsty & Irina komen hier. Donderdag avond na werk nog bday party van een collega.. En dan ga ik zaterdag alweer voor een week weg! Haha, ga ik op nog een ander kamp. Maar dat is gewoon echt een leuk kamp zoals wij dat kennen, en niet echt in de wilderness, en 4 dagen niet douchen etc. haha dat is het dit keer niet! Je hoort snel weer van me! En houdt m'n facebook in de gaten, daar post ik toch echt nog het meest op!

Heel veel liefde & dikke knuffels vanuit Canada!

  • 27 Juni 2012 - 03:45

    Oompie Lammert:

    Miss u 2, love u!!!!! Groetjes aan iedereen daar. En je moet echt ns naar Spokane om te shoppen, is fun hier! X

  • 27 Juni 2012 - 17:50

    Moesje..:

    Weet je zeker dat je niet alleen maar vriendjes met de Edmonton-boys bent vanwege hun hottub??? Je zit er wel vaak in hoor.... hahaha! Superleuk om te horen dat je het nog zo naar je zin hebt daar! Klinkt goed allemaal.. veel vrienden, leuke feestjes, gezellig bubbelen.. enz... "Zwaar leven"..... ;)
    Love you!!! Dikke kus... <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieke

Living my dream!

Actief sinds 31 Juli 2011
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 35355

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 22 Oktober 2013

Mountain Livin' 2013

26 Februari 2013 - 28 Mei 2013

Cayman Islands

13 November 2012 - 28 November 2012

Visiting family in Ontario

30 Augustus 2011 - 13 Oktober 2012

Living in Canada for 14 months

Landen bezocht: