Living an awesome jobless life! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu Living an awesome jobless life! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu

Living an awesome jobless life!

Door:

Blijf op de hoogte en volg Wieke

27 April 2012 | Canada, Kimberley

Hee lieverds!

Wow, ik heb weer enorm veel exciting news for you guys!

Maandag 9 April mijn eerste dag being jobless.. Nou, dat beviel me eigenlijk wel. Ik had eerst in de ochtend even met mijn lovely paretns geskyped & daarna had ik gepland om samen met Nicole te gaan skien.. Ze heeft me opgepikt en we zijn wezen skien, maar al snel kwamen we de hele ski instructor groep tegen en gingen we daar mee skien. Nicole dumpte me al aardig snel om met Tom te gaan skien, want ze is nogal een beetje gek op hem geloof ik. Dus dat vond ik eigenlijk niet zo netjes van haar.. Maar Dave kwam met mij skien, en heeft mij aardig wat tips gegeven etc. Hij heeft me zelfs van een paar zwarte pistes af laten gaan zonder te vallen! Dikke prima! :) En was erg gezellig! 's avonds toen ik thuis kwam hadden we een grote ham dinner vanwege easter. Errugg lekker!
Dinsdag 10 April.. STAFFDAY. Ooh, wat heb ik een super dag gehad! hahahah! Het was 25 graden die dag, dus skien in een topje! Weer met de hele groep geskied.. Na een tijdje was het tijd om te relaxen en voor veel mensen om aan de zuip te gaan. Maar ik had maar besloten dat ik niet zou drinken, aangezien ik nog naar beneden moest skien en mezelf niet vertrouwde met een paar borrels op! Maar boven op the hill is een sunpit. (banken gemaakt in de sneeuw..) Daar zaten we met alle collega's, mensen hadden eten & drank meegenomen, gitaar was aanwezig, en zelfs een uitklapbare tafel om beerpong op te spelen. Iedereen was aan het zingen, dansen, drinken, spelletjes aan het spelen toen er iemand vuurwerk af begon te steken.. Het was daytime, dus je zag niet teveel.. Maar het was wel gaaf, iedereen keek er naar en toen het voorbij was ging iedereen weer verder met wat ie aan het doen was. Toen was er weer wat vuurwerk, en zelfde verhaal iedereen keek ernaar.. Maar dit keer waren de mensen iets meer dronken en hielden het vuurwerk op de bomen gericht.. Naja, niks aan de hand en iedereen weer dansen en zingen etc. MAAR TOEN. 5 minuten later hoorde je het geluid van een kampvuur, iedereen werd stil en keek righting de bomen... HAHAHAHAHAH er stond een boom in de fik! the sunpit is omringd met bomen dus ik als sober zijnde begon wel een beetje zovan; shit dit is niet goed!! Maar ik zat naast een man die ook brandweerman is, en hij bleef aardig kalm dus ik dacht dan hoef ik ook niet in paniek te raken! 1 dronken gast riep: 'We have to make it stop, lets go there and start pee all at the same time!' ander meisje riep; 'let's throw snowballs at it!!' Hoppa 10 kerels renden er naar toe en begonnen tegen de boom aan te plassen! een stuk of 5 meiden waren druk sneeuwballen aan het gooien.. ENORM komisch om te zien, want de pisstralen kwamen lang niet hoog genoeg! En de meeste sneeuwballen hadden verder ook geen effect! Maar het vuur ging verder niet van boom naar boom, en de vlammen waren wel HUGE! Dus na een paar minuten was de hele boom opgefikt en kwamen alle mensen rennend terug naar the sunpit. 'HELL YEAAAHHH, WE MADE IT STOP!! SHOTS FOR EVERYBODY!!' En toen begon iedereen te klappen en weer druk te drinken en feesten. Oh, ik heb volgens mij nog nooit zo gelachen! Het was zoooooo grappig! Ze geloofden echt dat zij het vuur hadden gestopt! Ik heb die middag ook een heerlijk kleurtje gekregen, het gaat snel als je omringd bent met sneeuw! Later op de middag heeft Tom me naar huis gebracht, zo had ik even wat tijd om te douchen en om te kleden.. En toen heeft hij mij weer opgepikt voor het diner. We hadden lopend bufet. Het was heerlijk, en enorm gezellig om met al mijn collega's te eten. Toen ik trouwens binnenkwam vroeg de manager hoe oud ik was.. (als je 19 was kreeg je 2 gratis alcohol tickets) 'I'm turning 19 tomorrow!!' Ze wilden ID zien. Dus ik liet mijn NL rijbewijs zien.. Op die staat alleen getallen.. En er staat dus 04/11/1993.. Maar Canadezen doen eerst de maand en dan de dag. haha Dus ze dachten dat ik 19 werd op ja 11 April! Dus ik kreeg twee gratis drinktickets en nog een happy birthday! hahah wat een giller niet? :) (En mijn moeder heeft mij die tip gegeven, wat een topmoeder heb ik ook he?) Na het super gezellige diner ging er een shuttlebus naar the bar.. Haha, dat was ook een mooi ritje. Veel te veel mensen in dat busje gepropt en maar zingen en lawaai maken hahah! Toen ik bij the bar aankwam heb ik de hele avond staan dansen! Heerlijk ik hou van dansen, het is echt 1 van de dingen dat ik het liefst doe. Die avond heb ik bij Tom & Dave thuis geslapen.. Zo kon ik met hun meelopen, want wou niet alleen naar huis toe lopen. En de volgende ochtend moest Dave toch weer naar de skihill, dus zo kon hij me mooi thuis brengen!
Donderdag 12 April ben ik met the exchangestudents naar Banff gegaan.. We zijn een dagje gaan tubing off the mountain. Haha wat was that een fun zeg! Echt een topdag! En daarna nog even Banff zelf in voor avondeten en beetje winkelen! Haha, het is echt het beste baantje dat ik tot nu toe in mijn leven heb gehad! Voor de rest heb ik die week veel gesport met Irina & zijn we die vrijdag ook nog op stap geweest. Dat was een wild avondje. Hihi, voelde me niet zo goed the next day! Die avonden moeten zeker niet te vaak, maar geweldig om zo nu en dan mee te maken. Het heeft me verder niks gekost, we kregen alle drankjes de hele tijd van anderen! Die nacht heb ik bij Irina geslapen zodat ik niet alleen naar huis toe hoefde te lopen.
Die zondag heb ik een 3 uur lange wandeling gemaakt met Ciaran.. Hij werkte at the skihill als skipatrol. De reddende engel op de skipiste! hahaha! Maar was een super goede workout ofcourse, en we hebben hele leuke gesprekken gehad!

16 April - 20 April.. Ik ben de hele week naar de sportschool geweest en naar de college! Ik wil binnenkort mijn tourismcourse echt afronden. En moet nu alleen nog de grote eindprojecten doen!! En ik ben echt serieus elke dag naar de gym geweest.. Elke dag wel 2 uren.. Veel cardio maar ook veel gewichten. Ik ga naar the cardio classes met grandma op maandag, woensdag & donderdag maar voor de rest ga ik ook veel met Irina heen en doen we veel gewichten en heb ik zelfs een les spinning gedaan! (zere kont joh! haha) Verder klerenkast wat uitgemest & opgeruimd etc. Echt super goed bezig geweest deze week! Ik ben die donderdag met Irina & uncle Tom naar the movie 'I am' gegaan.. Een film met grote levensvragen etc. Erg interessant en inspirerend! Na de film heerlijk wat drankjes gedaan at the pub. Ook heb ik met grandma een 2 uur lange hike gedaan die week, was ook erg leuk! En ook deze week moest er natuurlijk weer gefeest worden, ik ben met Irina naar de bar gegaan, en daar was Lucas ook.. We hebben echt de hele avond met z'n 3tjes op de dansvloer gestaan.. En echt super leuk gedanst! Jeetje, wat hebben we een lol gehad. We hebben echt ALLE moves gehad, van de Qtip tot de sprinkler tot the running man!! Die avond heeft Irina bij mij geslapen en de volgende dag ging zij naar the gym maar moest ik wat dingen regelen downtown. Ik ben naar de nieuwe pasta place gegaan om het even te bekijken etc. En te vragen om mijn werkschedule etc. Komt er echt leuk uit te zien! Heb er al enorm veel zin in om daar te gaan werken! In de middag heeft Irina mij opgepikt en zijn we naar Cranbrook gegaan.. Het was earthday en dat werd gevierd met een groot muziek festival.. Er waren allemaal verschillende stentjes met heerlijke dingen! Ik heb een crepe gehad met nutella en banaan! Irina had rice + curry, heb ik ook wat van gehad.. Het was heerlijk! Die avond heb ik weer bij Irina geslapen want zij is hier als nanny en moest dus op de boys passen.. Dus we hebben voor ze gekookt en we hebben samen met de kids gedanst. Super lieve kids! Daarna lagen we met z;n 5en uitgeteld op bed een film te kijken, de 6 jarige ging helemaal tegen me aanliggen en met me knuffelen en is zo in slaap gevallen. Hihi, toen begon ik kinderen stiekum toch wel leuk te vinden. Ik ben nooit echt zo van het oppassen etc. Maar deze kinderen zijn echt super leuk! Hoppaa, de volgende ochtend zijn Irina & ik de bergen in gegaan voor een hike. We hadden goed opgelet bij the 'bear aware' curcus en wisten dus wat we moesten doen als we een beer tegen zouden komen. Ouuuu goodness, ik wilde echt niet 1 tegenkomen. En dat is gelukkig niet gebeurd. Maar we zagen wel beren & coyote poep. En wat schedels van hertjes etc. hahaha, toch wel echt een andere wereld hier als je voor een wandeling gaat! Maar ik had the bear spray op zak. En volgens mij kan ik harder rennen dan Irina.. Duss het zit wel goed! hahahahha neee dat is gemeen, maar wel een beetje grappig toch? Die avond ben ik met de twee meiden (Kirsty & Irina) naar Cranbrook gegaan, en hebben we de film the lucky one gezien met Zac Efron. HELLLOOOOOO ZAC EFRON! :) Ohja, het was ook wel een leuke film hoor! hahah, maar dus een gezellig meiden avondje!

Toen was het alweer start van een nieuwe week! Afgelopen maandag! Ik ging weer op een trip met de exchangestudents! We zijn naar fairmont geweest. Het was weer 25 graden echt een beauty day. En fairmont is omringd met super mooie mountains! In de ochtend gingen we geo caching. (treasure hunt met GPS) dus we moesten echt door het bos heen rennen opzoek naar de juiste plekken om aanwijzingen te vinden! Haha voelde me net een klein kind, maar sommige plekken waren echt lastig! We moesten klimmen, en een stijle heuvel af.. Door de takken en struiken. Haha, wat een avontuur! Toen gingen we kampvuur maken. En in de middag was het tijd om heerlijk te relaxen in the hotsprings. Daar zit je dan heerlijk in het warme water, met de zon op je bol, omringd door bergen (weer heerlijk kleurtje gekregen) en dat noemen ze dan werk? Haha, I freaking just love my life! hahah!

Dinsdag 24 April. in de ochtend natuurlijk weer naar de gym. Maar in de middag gingen Irina & ik naar de tattooshop. Jeetje, ik had al 2.5 jaar lang dit idee in mijn hoofd en wou er nu toch echt werk van maken. Ik wilde een maple leaf.. maar dacht hoe cool is het om een maple leaf nou in Canada te zetten? Nu ben ik in Canada dus tijd om er werk van te maken! Ik heb ze om info gevraagd, en gevraagd of een design wilden maken voor mij! Paar uur later belden ze me op dat ze the designs klaar hadden! Ik daar weer heen. PRACHTIG They were soooo sweet!! Precies wat ik in mijn hoofd had voor al die tijd. Dus ik dacht op die wachtlijst dan maar toch? Nee, ze hadden geen wachtlijst! Ze zeiden zullen we ze er meteen opzetten? Haha ikke: noouuu, zullen we een afspraak maken voor morgen? Ik zal nog even met mijn ouders overleggen.. Zij: ben je nog niet oud genoeg ofzo? Ikke: jawel, maar ik bespreek gewoon alles met ze. Ik zie je morgen heuuujjj. Ik meteen naar huis sjeeseen en meteen skypen! Mijn ouders vonden het echt gaaf! Dus volgende dag eerst weer naar de gym en toen ik gedoucht was heb ik gewoon BAM twee tattoos meteen laten zetten. Ik was nog een tattoo virgin.. en meteen twee tattoos? JEP. GO BIG OR GO HOME! :D Ik ben er echt onwijs blij mee! Precies wat ik wilde voor al die tijd, heb er zo lang over na gedacht. ze hebben beide betekenis voor me, en ze zijn op plekken dat ik ze altijd nog kan verbergen als ik moet. Ik heb de initialen van mijn ouders op mijn rechter pols. En een prachtige maple leaf op mijn linker schouder! How exciting is my life eh??

Gister en vandaag weer zelfde verhaal. Gym & college! Het is nu vrijdag avond en Irina kan hier elk moment zijn. We gaan nog ff een leuke avond hebben. Ik ga morgen vroeg met het vliegtuig naar Vancouver en ben daar dan 5 dagen!! Irina gaat mij missen hihi! Trouwens ook wel grappig! Vancouver is gewoon in zelfde provincie maar neem het vliegtuig daar naartoe!! En het is nog wel een uur vliegen! wat een afstanden he? ;)

Nou, dit waren mijn wilde avonturen weer! Wel erg samengevat, ik kan er wel uren over praten... Maar Irina is hier!! So girls night out!! Volgend verhaal zal na Vancouver zijn!!

Lots of love,
Wieke

p.s: laat ff wat achter.. vind ik zo leuk! hihi! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieke

Living my dream!

Actief sinds 31 Juli 2011
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 35356

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 22 Oktober 2013

Mountain Livin' 2013

26 Februari 2013 - 28 Mei 2013

Cayman Islands

13 November 2012 - 28 November 2012

Visiting family in Ontario

30 Augustus 2011 - 13 Oktober 2012

Living in Canada for 14 months

Landen bezocht: