Hele berg nieuwe (wilde) avonturen! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu Hele berg nieuwe (wilde) avonturen! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu

Hele berg nieuwe (wilde) avonturen!

Door:

Blijf op de hoogte en volg Wieke

08 April 2012 | Canada, Kimberley

Hee toppers!

Zoo, ik weet het!! Het is alweer zo lang geleden. Maar hier dan toch eindelijk weer een nieuwe update! Ik heb echt allemaal nieuwe dingen beleefd, en some changes in my life.

Waar we gebleven waren.. Begin Maart! In deze weken waren de laatste hockeygames. We speelden in de playoffs. Maar verloren uiteindelijk van Fernie.. Maar ik heb echt super goede en spannende wedstrijden gezien! Ik het hockey nu al! Ik speel zelf ook niet meer, het seizoen is echt voorbij! :(

17 Maart was het St. Patricks day. Het is een Ierse feestdag, maar ze vieren het hier ook. (Weer een reden voor een feestje..) Ik snap nog steeds niet helemaal hoe het ontstaan is, en veel Canadezen weten dit ook niet. Ik weet alleen dat de kleur GROEN is. Dus lekker veel groen dragen, en groen bier drinken! Dat wordt er hier gedaan op St. Patricks day. Nou ik heb me weer prima vermaakt at the pub. Hele avond party hardy met de twee dutch boys. (Ik weet niet of ik dat al verteld had, maar ik heb twee Nederlandse jongens ontmoet die hier een tijdje in Kimberley verbleven. Ze maken een wereldreis!) Ik ben een paar keer heerlijk naar het zwembad geweest, lekker in de saune and hottub zitten!! Haha, ik hou dr van!

22 Maart heb ik in een modeshow gelopen. Gewoon een locale modeshow, maar het was echt super leuk! Ik kreeg ook nog allemaal make-up etc voor het model zijn. Helemaal leuk! Super leuk als jij daar zo loopt en iedereen zit echt zovan; wow, mooi, beautiful blablablaa.. Stiekum wel goed voor je ego natuurlijk ;)

26 Maart werd ik ziek.. Ik had zo enorm veel gewerkt! Zowel bij the bakery als at the skihill, en had dus voor 14 days straight gewerkt. Maar toch nog uitgaan etc.. Ja, dan word je ziek! Dus ik heb 27 Maart werk afgebeld, en de hele dag alleen maar geslapen. Voelde me meteen stukken beter! Het was gewoon puur slaap gebrek, over vermoeidheid van al dat werken. De 28e ben ik met de twee dutch boys uiteten gegaan als afscheid.. We hebben super lekker gegeten, en enorm gezellig gehad. Na het eten hebben we nog even drankje gedaan at the pub. GEZELLIGGGG. :D Iedereen kent me nu al daar in de pub, like the security etc. Dat is mooi, want ik ben nog maar 18 en je moet 19 zijn hier, maar ze vragen mijn id niet! hihi. Ik ben dezelfde week nog met John uiteten geweest, en met grandpa! Want grandpa en ik waren samen naar Cranbrook geweest om hikingboots uit te zoeken voor mij! Jajaa, Wieke is nu een echte Canadees. Ik heb speciale hiking sokken gekocht, hikingboots (bergschoenen! hahah) en ik heb een nieuwe rugzak. Helemaal Canada sexy!

31 Maart was mijn laatste werkdag at the bakery! Jaaa, ik heb ontslag genomen! Ik zag geen uitdaging meer, en ik wou wat meer opzoek gaan naar een baan in the tourism industry. Ik heb gewoon de stap genomen, wetend dat ik misschien werkloos ben voor een paar weken. But if u aint happy, u aint happy. Dus tjakkaa, I quit my job! And dat was natuurlijk weer een reden voor een feestje! Eerst moest ik me gaan klaar maken voor een hele luxe & posh Rotary dinner. Uncle Tom moest daar een speech houden, en had mij als date voor de avond. De avond was erg inspirerend en interessant. En wat heb ik heerlijk lux gegeten! Toen ik thuis kwam hing er een cadeau tas aan de deur! Ik erin kijken, zat er een bos rode tulpen in en een kaart met 'Veeka' erop. Het was best slordig geschreven, dus ik dacht; aaah 1 van de buur kindjes heeft me tulpen gebracht ofzo. Open ik de kaart staat er in:
Veeka, I love you soooo much. I'm just a really shy guy. But the next time I see you dancing at the Edge I will ask you to dance with me. xoxoxox

Hahaha, the Edge is de kroeg hier in Kimberley, ik denk niet dat het dan van een jong kindje komt. Oeee goodness, heb ik weer hoor! Ik heb altijd zulke dingen, ik kon niks anders doen dan lachen en denken: ohmygodd, heb ik weer hoor!! Ook met de I LOVE YOU SOO MUCH. Hmm, best intens. haha!! Nou, ik dacht; dan moet ik maar even naar de Edge he? Ff kijken wie mijn secret admirer is. (Nee, ik wou sws al gaan om m'n laatste werkdag te vieren, of ik wou gewoon gaan om te dansen en feesten ik heb geen smoesjes nodig hihi) Ik ben er nog steeds niet achter wie het is, ik ben verder niet ten dans gevraagd. (Of dat ben ik wel, maar niet iemand die dat heeft kunnen doen.) Maar ik heb wel een top avond gehad, ik heb namelijk deze 3 leuke jongens uit Calgary ontmoet. Ik begon over een grote beroemde RODEO die ze deze zomer in Calgary zullen hebben, of ik dan wel bij hun mocht blijven slapen. haha, want alle hotels zijn nu al volgeboekt! Zo groot is het. Zeiden ze dat 1 van hen stier zou rijden gedurende de rodeo! En dat de andere twee hele goed country line dancers waren. Nou, the bullrider geloofde ik eigenlijk nog wel. Echt een stoere brede kerel was het, dus ik zag dat nog wel gebeuren. Maar die andere 2 jongens waren 25 en ze zagen er goed uit?! Country line dancing is toch voor oude mensen? Haha, nou Canada niet hoor. Omdat ik het niet geloofde ging Igor met mij country line dancen. Ik dacht dat je gewoon met zijn allen op een lijn moest staan en wat stappen moest gaan doen. Maar nee het is gewoon partner werk, en het is heel snel! Het lijkt wel wat op rock and roll. Het was super gaaf. Het ging super snel, allemaal mooie turns en ik werd zelfs gedipt! hahaha, ook dit weer was zo'n HEB IK WEER momentje! hihi, ik vond het enorm leuk! Dus Dutchies wij vinden curlen, golfen, country line dancing voor oude mensen. NOU NIET IN CANADA! Haha, allemaal leuke jonge mensen mijn leeftijd doen het! Haha, wat een giller niet? Ik heb ook Irina deze avond ontmoet. a girl from Austria, die hier als Nanny werkt. We hadden meteen dikke lol, en zijn nu dikke vriendinnen. Ze is ietsjes ouder dan mij.. 21 jaar, maar dat merk je niet bij ons. We hebben echt enorm veel lol! Na the edge zijn Irina en ik met de boys mee gegaan voor een afterparty. Dat was ook enorm gezellig! Ik was dus vrij laat thuis, maar het was wederom weer een top avond. En weer een hele boel nieuwe vrienden!

Afgelopen week heb ik de hele week at the skihill gewerkt! En ik mis de hockeyplayers & hockey.. Maar Wieke heeft iets nieuws ontdekt! Mijn super leuke collega's van de skihill. Dus van hockeyplayers & hockey vind Wieke nu de ski-instructors & skien helemaal super hahahaha! Het is gewoon de hele week super mooi weer geweest!! Dus iedereen at the skihill is in een super goede bui, en ik heb super leuke collega's. Dus 1 van de ski instructors kwam in onze shop om iets te vragen begin van de week. Was de eerste keer dat ik hem zag, dus ik werd voorgesteld door Joann. Het was Tom, 22 jaar oud. Haha, verder niks bijzonders aan de hand ofzo. Maar sinds die keer kwam hij elke dag wel 3x langs, dus je raad het al ik word natuurlijk heerlijk geplaagd door al mijn collega's dat Tom een oogje op mij heeft etc. En als er iets naar de skischool gebracht moest worden, moest ik dat maar even doen etc. Haha, ahg ik moet er zelf ook wel om lachen.

Op donderdag kwam hij weer en vroeg aan mijn collega Ann: Wij moeten een fotoshoot doen, mogen wij wat ski kleding lenen van de winkel voor de shoot, en mogen we Wieke ook even lenen? Ohgod. Ik kreeg een make over, hoppa helemaal in ski kleding. Dus ik mee voor die fotoshoot. Want wij hebben eigenlijk alleen maar jongens at the skischool dus ze wilden ook een meid erbij. Nou dit kun je je natuurlijk wel inbeelden, Wieke met al die jongens. Het was zegmaar voor een toeristenmagazine.. Om ons resort te promoten. Dus af en toe moesten we met de hele groep maar er moesten af en toe ook shoots met 2 personen gedaan worden. JAHOOORRRR, fotograaf zegt Wieke & Tom kunnen jullie even mee komen? Moesten wij dus met onze skies op de schouder lopen etc. Maar ook hand in hand, en verliefd en blij naar elkaar kijken etc. dat we echt van onze vakantie genieten etc. HAHAHAHAHA, HEB IK WEERRRRRRR.
We moesten ook aan de picknick tafel zitten, en bier drinken en nacho;s eten. 50x proosten. haha, het was super mooi weer, gratis drank en nacho's en ik werd er voor betaald! haha, u gotta love it! Die avond ging ik met Irina even drankjes doen at the Edge. BC/DC speelde daar die avond (coverband van ACDC) Het was echt een super goede band, als je je ogen dicht deed dacht je gewoon dat ACDC daar op het podium stond. Ik heb heerlijk wat nummers weg staan te rocken. Verder heb ik Irina aan Dave & Tom voorgesteld die waren daar ook die avond. Want Irina vond ACDC wel leuk, maar kon er verder niet echt op dansen zei ze. Dus Irina zat mooi aan de bar met de boys te praten, zo kon ik heerlijk op de dansvloer staan. Haha, ik vind ACDC namelijk wel erg leuk. Alle nummers mee bleren! :) Irina was de DD (BOB) dus die heeft ons drieen thuis gebracht! :) Toen vrijdag was mijn vrije dag, ik ben in de ochtend naar de skihill gegaan met uncle Tom hebben heerlijk de hele dag geskied, en in de zon gezeten. Strak blauwe lucht! I just love spring skiing! Toen die avond was ik uitgenodigd naar een house party door Tom. Nicole, Dan, Tom & ik zijn er met z'n 4en heen gegaan. We waren een verkeerde straat ingereden en moesten keren, toen wij wilden keren, reden we een oprit op en krakten toen door ijs met de wielen. Toen zaten we dus vast. :O hahah, daar stond wieke op hakken in de sneeuw de auto te duwen.. Iedereen vond het natuurlijk vervelend dat we vast zaten maar ik riep alleen maar: WAUW, wat een Canadeze ervaring!! Vast zitten met de auto etc blablablaa.. Haha, ik denk dat de andere mij op dat moment wel konden schieten, maar ze moesten ook wel weer lachen dat ik er zo positief over was. Mijn tenen zijn die avond volgens mij gestorven van de kou. Haha, ik ben ook zo heerlijk europian! haha, wie draagt er dan ook hakken als er sneeuw ligt? Niemand hier in Kimberley, maar al de europians doen dat though hahaha. Nadat we wat vrienden hadden opgebeld om ons eruit te slepen was het party time!

ECHT DE MOST CRAZY HOUSE PARTY EVER! Het was echt een ENORM huis van 2 miljoen! Was gewoon hun tweede huisje.. Haha, ik kende de eigenaren verder niet.. Maar wel super veel bekenden daar. Het was gewoon veel volwassenen, ik, nicole & 8 skischool guys.. En beneden in the basement waren er nog wat 14 jarigen pool aant spelen etc. Maar er was gewoon een compleet band aan t optreden in het huis! Het was so awesome! Heb echt een geweldige avond gehad! Aan het eind van de avond hielp ik de vrouw wat opruimen etc. en waren Nicole en Dan vertrokken! Tom was upstairs passed out in a bedroom. Meredy (eigenaar) zei: ik had jullie naar huis kunnen brengen, maar ik heb ook gedronken. Jullie mogen hier wel blijven slapen breng ik jullie morgen ochtend thuis. Dikke prima! GENOEG KAMERS ANYWAY! hahah. Toen ben ik nog even Tom zijn kamer in gegaan en vroeg ik of hij moest werken, hij zei van niet.. but I was pretty shure! Dus had ik zijn mobiel gepakt en zijn wekker gezet. En daarna ben ik zelf ook op bed gegaan. Haha, dus een awesome party gehad en een nachtje geslapen in een super duur groot huis! Haha, weer een ervaring rijker! :) We werden 8 uur 's ochtends al naar huis gebracht. Tom werd meteen bij de skihill gedumpt, want hij moest meteen kleine kindjes les geven en hij was so hungover! Ik werd thuis gebracht, heb gedoucht & ontbeten en ben toen naar de skihill gegaan en heb heerlijk een paar uurtjes weer geskied. Just by myself. Ik voelde me prima! Daarna begon de springsplash, mensen die helemaal gek verkleed van een jump hoppa over het water proberen te skien.. Maar de meesten knallen natuurlijk meteen in het water. Dik koud etc. Maar weer een super mooi zonnige dag! Ik had een goggle tan, van het skien.. zo lelijk! (Iedereen loopt er hier zo rond though, maar ik vind het maar niks zo wit rond de ogen en de rest mooi bruin haha) Dus ik heb de rest van de middag gewoon staan dansen in de zon, en heb de springsplash gezien en alles is toen bij gekleurd. Heb een enorm lekker kleur in mijn gezicht nu. Heerlijk! En toen ben ik 's avonds heerlijk chique uiteten geweest at the bauernhouse. Heel duur en chique restaurant. Uncle Tom, grandma & ik hadden de feast besteld. Er worden wel drie verschillende voorgerechten gebracht en dan allemaal verschillend eten als hoofdgerecht. Ik zat bommetje vol! Heerlijk gegeten!

Vandaag moest ik de hele dag werken at the skihill, niet te geloven maar weer strak blauwe lucht! Super mooi weer, dus stond veel buiten als het wat rustiger was. Het was dummy downhill, dus mensen hadden allemaal verschillende dummies gemaakt etc, en dat werd dan gelanceerd van een grote jump. Echt super komish om te zien. Er kwam van alles naar benede, dombo de olifant, santa claus met zijn rendieren hahah. (WAS MIJN LAATSTE WERKDAG AT THE SKIHILL VANDAAG, IK BEN NU OFFICIEEL JOBLESS!)

Ik zal nu ophouden. Jullie zijn weer helemaal op de hoogte van alle belevenissen hier! Irina can be here any moment! We gaan ff drankje doen met Dave & Tom at the Edge! Iedereen succes deze week met school & werk!

Mijn plannen:
-morgen skien met Nicole.
-dinsdag staff day van de skihill, is ook skien, eten en feesten.
-donderdag werken met de exchange students, van de skihill af in a tube! haha ook veel fun
-vrijdag t/m zondag met Nicole naar Calgary. Promdress shoppen voor haar!

p.s: ik heb een vliegticket gekocht voor Vancouver. Daar ga ik eind van de maand 5 dagen heen, ff de stad bekijken. Haha, hoe grappig is dat? Vancouver is in dezelfde provincie, maar we gaan er toch met de vliegtuig heen! hahahaa

Laat a.u.b wat reacties achter, ik hoor graag wat jullie vinden en wat jullie bezig houdt!

Lots of love,
Wieke xoxox

  • 09 April 2012 - 09:48

    Inge:

    Hee wieke, wow het klinkt nog steeds super daar! Ik ben blij dat je het daar nog steeds geweldig vindt..

    Veel plezier in vancouver! Dat wordt vast heel leuk. X

  • 09 April 2012 - 20:28

    Barbara:

    He Wieke,

    Leuk om jouw verhalen weer te lezen. Je omschrijft het altijd zo alsof het lijkt dat wij erbij zijn..

    Nog veel meer plezier en genieten dan je nu al hebt en doet..

    Liefs, Barbara & Marit

  • 10 April 2012 - 09:09

    Moesje:

    Wauw you are definately having the time of your life eh?! Ik zou zo terug willen naar Kimberley!!!! Love you so much girl! Dikke kus van mem....;)

  • 10 April 2012 - 13:40

    Auntie Tina:

    beste wieke... heb weer genoten van je verhalen..in gedachten zie ik het allemaal voor me...het moet een meer dan een geweldige ervaring voor je zijn...wens je nog veel plezier daar ..geniet ervan... hug from me...


  • 10 Juli 2012 - 10:36

    Tante Tiny:

    wat ook weer een verschrikkelijk heerlijk reisverslag... ongelooflijk wat jij daar allemaal meemaakt en mag zien en beleven,,,
    geweldig.. heb weer genoten..
    nog een een ontzettende fijne tijd daar..

    voel me helemaal enthousisast.......
    (door jouw verhalen..)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieke

Living my dream!

Actief sinds 31 Juli 2011
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 35366

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 22 Oktober 2013

Mountain Livin' 2013

26 Februari 2013 - 28 Mei 2013

Cayman Islands

13 November 2012 - 28 November 2012

Visiting family in Ontario

30 Augustus 2011 - 13 Oktober 2012

Living in Canada for 14 months

Landen bezocht: