Living the good life. - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu Living the good life. - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu

Living the good life.

Door:

Blijf op de hoogte en volg Wieke

18 Maart 2012 | Canada, Kimberley

Hee lieve mensen!

Wow, ik heb al een maand niks geschreven! Het spijt me enorm.. Maar echt een super drukke tijd achter de rug! Maar dit betekend dus wel dat ik veel nieuwtjes te vertellen heb!

Het weekend voordat mijn moeder aankwam in Canada. Ben ik die vrijdag naar een Ice game geweest. Normaal ga ik naar Junior B hockeygames. Maar dit was een junior A, dus veel van deze boys maken het tot het NHL. Dus het was zeer goede hockey dat ik heb gezien, maar ik hou gewoon van de dynamiters. Die sfeer is gewoon heerlijk!
Poeh, nog 1 dagje volhouden met werken en dan eindelijk mama ophalen! Die avond ben ik nog naar een filmavond geweest. Het was echt een gave film, echt extreem! Het ging over deze kerel, die van Mongolie naar hongerije is gegaan, ter paard. Was echt een indrukwekkende film! Dingen die in die film voorkwamen waren gewoon heel moeilijk te bevatten, dat het gewoon gefilmd is op deze zelfde aarde. Hij heeft alles zelf gefilmd, maar hij heeft echt mensen ontmoet.. Echt je zult het niet te geloven. Ik heb eigenlijk nu ook wel erg de kriebels om verder te reizen en meer te ontdekken van de wereld! Er is gewoon zoveel dat ik nog niet gezien heb.

Zondag de 19e! Roadtrip naar Calgary, want het is tijd om mijn lieve moeder op te halen. Ik daar wachten, en daar liep ze dan eindelijk door die deur. Dikke knuffels and kussen. En zelfs een paar tranen moesten weggepinkt worden. Oh, wat was ik blij om heerlijk mijn moeder weer even te knuffelen. We hadden lekker een hotelletje geboekt, zodat we lekker konden rusten, want de autorit was ook nog wel zo'n 4.5 uur rijden. En het was al avond, dus kon mem niks van de bergen zien. Dus heerlijk geslapen in het hotel. En toen deed ik de volgende ochten mijn ogen open, en jahoor mijn moeder was er echt! Yippie. Tijd voor de terug reis, mama was erg impressed bij de super mooie omgeving, en de adembenemende bergen! Ze had de hele tijd het gevoel dat ze in een kalender zat zei ze! We hebben 2 stops gemaakt, Banff & Lake Louise. Beide super mooie plekken. Banff is echt een super mooi dorp, echt in de bergen, maar wel veel kroegen en winkels etc. En dan lake Louise is echt een super mooie omgeving en super mooie lake natuurlijk! We hebben in deze beide plekken heerlijk rondgelopen en foto's gemaakt. Lekker de tourist uitgehangen!
De volgende dag ging we te winkelen in Cranbrook, ik had namelijk een tandarts gemaakt.. Zo kon mijn moeder dat gewoon betalen, en de bon meenemen om geld terug te vragen van de verzekering thuis. 's avonds hadden we een heerlijk turkey dinner! Nou, daar heeft iedereen en mijn moeder vooral heerlijk van zitten smullen!
Woensdag hebben we heerlijk ontbijt gehad, american pancakes! Daarna was het tijd voor de hotsprings! Wauw, dat was ook heerlijk! Je zit lekker in het warme/hete water dat gewoon zo uit de berg komt. En daar zit je dan met allemaal sneeuw om je heen. We zijn ook nog snel naar de rivier gerend, en hebben dus in het smeltwater gelegen, super hard gegild en toen snel weer terug rennen in the hotpool. Ook nog sneeuwgevecht in de bikini. Ja, echt wel een gave ervaring hoor! Toen we thuiskwamen hebben we snel gedoucht en getut and turkeydinner leftovers gehad. En toen zijn we lekker naar Cranbrook geskeurd, en hebben we de prachtige film: the Vow gezien! Echt heerlijke film!! In de twee weken dat mijn moeder hier was, reed ik ons overal heen etc. Ze vond het eerst best wel vreemd om bij mij in de auto te zitten, maar ze voelde zich wel veilig. Ik rijd best wel heel erg goed! :) Na de film, nog even drankje gedaan at the pub in Marrys ville.
Donderdags hebben we heerlijk gelunched! Hebben we steaksandwhich gehad! Ik heb mama toen ook aan veel mensen voorgesteld. We zijn naar de drugstore gegaan, heb mama daar ook even aan de ladies voorgesteld etc. En toen die avond had ik mijn eerste dansperformance. Ik moest mama dus even alleen thuis laten met grandpa en grandma. Nou ze heeft een heerlijke steakdinner gehad! Ze heeft zich wel vermaakt! Een steak zo groot als haar voet! Ze heeft er zelfs foto's van zitten maken. Heeerlijk!! Ik deed dat in het begin ook natuurlijk, maar ik ben er nu al zo aan gewend eigenlijk. Dus het was wel weer even leuk om te zien dat het eigenlijk voor ons dutchies niet echt normaal is etc. Mijn optreden ging trouwens enorm goed! Ik kreeg enorm veel complimenten, en veel knuffels, echt heel leuk!!
Vrijdag hadden we met John at the bakery afgepsroken. Ik wou dat mama hem ook even ontmoette. We zijn er naar toe gelopen, hoe ik ook altijd naar werk loop. Mama wou dat ook even zien, wat ik elke dag loop.. En waar ik werk.. Ik heb haar even downtown Kimberley laten zien, en we hebben heerlijk bij de bakery een snack gehaald. Daarna zijn we naar huis toegelopen en hebben we de auto gepakt en naar de skihill gereden. Hebben we daar even heerlijke waffle fries gehad. Het heeft ook de hele dag gesneeuwd btw. Mama vond het erg leuk! 's avonds had ik weer een danceperformance. Mem had een uitje met uncle Tom, ze zijn uiteten geweest en naar een musical geweest dat over skien ging. Wel erg toepasselijk. Mem heeft een topavond gehad, en ik had ook weer een super gezellige avond met de vrouwen. Backstage hadden we allemaal drank en hapjes, was echt een super leuke sfeer. En het publiek ging uit zijn plaat. Echt enorm gaaf!
Zaterdag hebben mama en ik in de sneeuw gespeeld haha! Aangezien het gister de hele dag had gesneeuwd lag er echt zo enorm veel!! Dus we hebben gesleed met vuilniszakken. Hoppa, in de vuilniszak en naar beneden de heuvel af. Ooohh, wat heb ik gelachen zeg!! We hadden de tranen over onze wangen! We zaten ook heerlijk helemaal onder de sneeuw. En we probeerden in sneeuw te lopen dat tot je middel kwam. Dat wou dus helemaal niet, dus ik kwam met het idee om te gaan rollen. Nou, dat zie je ook al voor je of niet? Mem & ik rollen en tijgercrawl over en door de sneeuw! Wat een topper die mem van mij hoor! Heb altijd zo enorm veel lol met haar. 's avonds weer wat fatsoeneren. En toen zijn grandma, mem & ik uiteten gegaan. Ik had namelijk mijn 3de en ook laatste optreden. Dit was de avond dat zij kwamen keken. Dus eerst ff hapje eten.. En toen waren we nog wat vroeg, dus toen nog even een drankje gedaan at the bar. En toen was het tijd voor mij om de show weer te stelen. Echt iedereen was zo lief! Iedereen vond mijn dans zo enorm gaaf!! Zelfs mem die mij al heel vaak heeft zien dansen was trots. Hihi, stiekum doe je het daar gewoon voor he. Na een geslaagde laatste avond met de vrouwen.. Gingen we weer terug naar de bar. Na een tijdje ging grandma naar huis.. Maar mama en ik bleven nog lekker en toen ging het ook los. Iedereen op de dansvloer, wauww mem en ik hebben weer zo'n lol gehad. Gewoon hele leuke mensen ontmoet, en met leuke mensen gedanst. En veel gekke foto's gemaakt. Echt heerlijk weer even stappen met mijn moeder zoals ik dat altijd deed..
De volgende dag was het even een rustdagje. We hadden natuurlijk goed gefeest.. En mem was best wel verkouden, dus we hebben haar lekker in bed gestopt, om even uit te zieken zodat ze de rest van de week weer mee kon. Ik ben te wandelen geweest met uncle Tom. Even lekker frisse neus halen na een avondje stappen, is altijd lekker en doet je goed. 's avonds had ik een hockeywedstrijd. Mem voelde zich al stukken beter! Dus iedereen kwam bij mijn game kijken. Mem was weer zo trots op mij! En vond het enorm gaaf om mij te zien icehockeyen. Stoere chick! ;) We hebben nog wat leuke team foto's gemaakt etc. Echt een topseizoen dat ik niet weer vergeet, jeetje wat hou ik van icehockey!! <3

Toen was maandag aangebroken! Ski-time!! We hadden enorm veel sneeuw gekregen het afgelopen weekend. En nu was het een mooie zonnige dag, en alles was mooi gegroomed. Heerlijk skien! En shit wat kan mijn moeder het goed. Ze skied wel heel relaxed, maar dat is beter dan mij. Ik ga soms veel te snel, en verlies controle, en ga weer heerlijk over de kop! :P Nou, we hebben echt heerlijk geskied, en mooie foto's gemaakt in de bergen etc. Toen was het weer party tijd voor deze twee ladies! We gingen met de partybus naar Creston om de dynamiters aan te cheeren! Nou, dat was ook weer een hele belevenis, en meest spannende wedstrijd ooit!! Mem en ik gingen echt uit onze plaat wat een topavond was dat ook weer. Jeetje, nu dat ik terug denk.. heb ik echt zo enorm veel lol met mijn moeder gehad! Wat een topvrouw, ze heeft me echt weer super veel positieve energie gegeven. Kan er weer even goed tegenaan! We waren weer heel laat thuis! Maar de volgende ochtend waren we gewoon weer vroeg op, want ik moest weer naar de tandarts! Daarna hebben mem en ik heerlijk gelunched bij tim hortons en hebben we weer heerlijk gewinkeld! We hebben ook nog wat winkeltjes in Kimberley bekeken, we hebben mijn paycheck even opgehaald handig voor dat we naar Edmonton gaan.. 's avonds hebben we heerlijke varkenshaas gehad! Jeetje, we hebben zoveel heerlijk eten gehad toen mama hier was. Echt turkey, varkenshaas, chocolate cake, apple pie, nanaimo bars. Echt, mama en ik zijn heerlijk aangekomen denk ik.
Woensdag gingen we weer te skien, het was aan het sneeuwen, dus veel fresh powder. Ook wel erg leuk natuurlijk. Na een hele tijd skien had Wieke natuurlijk weer eens honger, en gingen we weer waffle fries eten. Toen we thuiskwamen moesten we een beetje schoonmaken en inpakken want morgen gaan we naar Edmonton. Mama en ik hebben na het eten nog heerlijk zitten kletsen over van alles en nog wat. Dat mis ik toch ook wel, mijn mom is namelijk my best friend, ik vertel haar alles. En het is toch leuker als je haar in het echt verteld dan in een mail. Dus we konden heerlijk kletsen over het wonen in Canada, en over Nederland, en wat ik wil etc.

Yeaahhh, Edmonton here we come!! We gingen eerst met uncle Tom in de auto. We hebben nog 3 coyotes gezien. (zit tussen wolven en honden in ongeveer) Dat was natuurlijk heel gaaf, en hele grote Elk. Dus mem heeft ook mooi wat wildlife gezien. Later gingen met de exchangestudents op de schoolbus. Na een hele dag reizen waren we in deze gigantisch winkel centrum, je kunt het je niet eens inbeelden! Er zit een waterpark, pretpark, icerink vanalles in! Google het maar even: West Edmonton Mall. Je staat verstelt. Maar wat betekend dit? Shopping time??? :) We zijn meteen maar begonnen met de H&M. Nou heb meteen de halve H&M leeg gekocht, ik had al een tijdje niet gewinkeld in echt al die leuke europese winkels etc. Dus moest ff goed inslaan. Echt weer heerlijk even gewinkeld geld uitgegeven! En ik kan super goed winkelen met mijn moeder. Heerlijk nachtje in het hotel, dat in het winkelcentrum zit. Dus de volgende ochtend konden we meteen weer verder gaan met shoppen. We hebben de hele dag heerlijk gewinkeld, gegeten, gesnoept, gelachen, een zeehondenshow gezien. Echt een geslaagde dag! Helemaal super! 's avonds reden we alweer richting Calgary. Daar in een hotel geslapen.. De volgende dag gingen we naar het Canadian Olympic park. Vanaf hier gingen de kids weer op de bus naar huis. Uncle Tom heeft ons downtown Calgary afgedropt. Nou, daar waren mama en ik helemaal alleen in de grote city die we niet kenden. We zijn op de grote toren geweest met glazen vloer, best eng. Had echt wel een beetje hoogtevrees daar. En we hebben gewoon wat rondgelopen.. Toen hebben we twee flessen wijn gekocht, en wat chips etc. En toen gingen we ons eigen feestje bouwen op de hotelroom!! Omg, wat hebben mem en ik weer lol gehad, hahahahahahhahah echt niet te geloven. Dat zijn ook een paar foto's die nooit op het internet zullen verschijnen. Oh, wat heb ik gelachen!! Ik heb gedoucht en mem heeft lekker in bad gezeten, en toen was het kroeg tijd!! Tegen over ons hotel, kunnen we mooi kruipend naar huis! We hebben daar lekker cocktail gehad, and chickwings gegeten! En toen was er allemaal live muziek, hier ook allemaal weer super leuke mensen ontmoet! Echt weer topavond gehad, weer met leuke mensen gedanst etc. Wauw, had het toch wel even gemist het echte dansen en feesten. Ik begon al een oude dame te lijken, maar mama heeft me weer even op het goede spoor gezeten en heb het enorm naar mijn zin! Heb het feesten weer helemaal te pakken! hahhaaa.. En ik was het nog niet verleert hoor. Toen was de dag aangebroken dat mem weer moest gaan!! :( We hebben de hele dag gewoon lekker rondgehangen in de mall, wat gewinkeld en lekker gegeten. Veel gepraat. En toen was het zover. Mama haar taxi was er, en ik zou lopend naar het busstation. Dikke tranen rolden over mijn wangen. Wat heb ik toch een toptijd gehad! Wat heb ik toch een gave moeder, nu gaat ze weer naar huis en sta ik er weer alleen voor! :( Maar het waren ook gelukstranen hoor, gewoon omdat we zo'n toptijd hebben gehad, en dat had ik echt weer even nodig. Mama heeft me geweldige energie gegeven, en het gaat nu super goed met me! Ik sport lekker veel, eet lekker gezond. Ben al 3 kilo afgevallen in 2 weken tijd. Mijn huid straalt, ik ben weer lekker te feesten elk weekend, ontmoet enorm veel leuke mensen. Lekker skien. Ik leef het leven waar ik altijd van heb gedroomd!! Ik heb het enorm naar mijn zin!!

Thanks mom for your energie, en thanks dad for your support to live my dream! <3

Ik heb nog veel meer nieuwtjes over mijn baantjes, en mijn ideeen voor de toekomst, maar dat komt binnenkort! Dit is eerst lang genoeg zo! Veel leesplezier, en laat een reactie achter! Heb zo lang niks meer van jullie Dutchies gehoord!!

Dikke kuss lots of love,
Wieke xoxoxoxooxxo

  • 19 Maart 2012 - 10:44

    Moesje:

    Wat geweldig om dit allemaal zo te lezen! Ik herbeleef alles wat we hebben gedaan, en dat is best veel! En OMG wat hebben we veel zitten eten eigenlijk he? Haha! Nu ik dit hele verhaal zo lees... het gaat wel vaak over eten... hihi! Maar oh wat hebben we het gezellig gehad saampies he meis??? Ik vond het fantastisch en heb genoten! Je bent een toppertje en ik ben supertrots op je! Fijn om te horen dat je zoveel positieve energie van mij hebt gekregen! Ik denk dat het van beide kanten even heeeeel erg goed is geweest dat we elkaar weer hebben kunnen knuffelen en zien! En idd: Thanx Ken... for your support en love... XXX

  • 19 Maart 2012 - 11:04

    Ben Wiersma:

    Heb al even weer met je moeder gesproken. Vond het inderdaad fantastisch. Goed om te horen dat jullie mekaar allemaal in augustus weer terug gaan zien. Veel plezier daar verder en pas goed op jezelf!
    Groeten van de buurtjes!

  • 20 Maart 2012 - 17:11

    Ananda:

    wieke wat leuk om al je verhalen te lezen, en wat leuk dat je moeder langs is geweest!
    nog heel veel plezier daar in canada maar dat komt vast wel goed!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieke

Living my dream!

Actief sinds 31 Juli 2011
Verslag gelezen: 793
Totaal aantal bezoekers 35353

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 22 Oktober 2013

Mountain Livin' 2013

26 Februari 2013 - 28 Mei 2013

Cayman Islands

13 November 2012 - 28 November 2012

Visiting family in Ontario

30 Augustus 2011 - 13 Oktober 2012

Living in Canada for 14 months

Landen bezocht: