No sushi virgin anymore! :) - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu No sushi virgin anymore! :) - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu

No sushi virgin anymore! :)

Door:

Blijf op de hoogte en volg Wieke

16 Februari 2012 | Canada, Kimberley

Hee toppers!

Hier was ik dan weer met een update vanuit het mooie Canada. Ik was gebleven bij zondag 5 Februari. Lekker wat uitgeslapen, en heerlijke pancakes gehad voor breakfast. After breakfast I went skiing with grandpa and grandma. It was a grey day, it was pretty foggy as wel. But when we went up the hill we were above the clouds and we had a beautiful sunny day. It was like spring skiing thats how warm it was! It was great. Alot of people had a grey day, but not us, we had beautiful weather. In the evening I had hockeypractise. It was a good practise, and after that we went to the pub and we had sooooo much fun! Haha, I can't explain the things that happened, it won't be funny. You just had to be there.
Hoppaa, ik zit al lekker in het engels te praten.. Sorry, het is al laat niet mijn bedoeling.. :$ WIEKE FOCUS.
Volgende dag was maandag. Ik heerlijk vroeg uit m'n nest om naar een cardioclass te gaan. Lekker uurtje trainen. In de middag heb ik gewerkt, ik heb bij uncle Tom gegeten en toen was het zumba time! Weer een uurtje heerlijk zweten! Goed bezig toch?

8 Februari, happy birthday dad + uncle Tom! Ik had dad in de ochtend gebeld om te feliciteren. Hij zou eigenlijk op wintersport met collega's maar hij mocht niet van zijn werk. Zijn werk heeft op het laatste moment hem teruggeroepen, want er zou een elfsteden tocht komen! De hele politiecorps had al een plan van aanpak gemaakt. Het leger was al druk ijs aan het schoonmaken. De elfsteden tocht zou door gaan hadden ze de politie verteld. Nu is het uiteindelijk toch maar niet doorgegaan... Super zielig voor al die hardwerkende mensen! En vooral voor dad, geen wintersport EN geen elfstedentocht. Ik heb de hele dag verder at the bakery gewerkt, en 's avonds een heerlijk verjaardags dinner gehad die voor uncle Tom georganiseerd was!

Vrijdag de 10e had ik heerlijk een dagje vrij! Ik ben wezen shoppen in de ochtend. Ik heb een nieuw sportoutfitje. adidas shirt and tights, and reebok sneakers! :) Toen heb ik samen met grandma gelunched at East side Marios and 's avonds weer een hockeygame. Ik vind dat echt zo super, wat moet ik nou als het seizoen voorbij is? Ik ga het wel missen hoor! De next day moest ik de hele dag werken, maar ben ik 's avonds gezellig uiteten geweest met John. Echt een leuke restaurant, er was een gitaarspeler etc. Heerlijk eten. En niet te duur. Voor mij gratis hihi, John is een echte heer! :)

En toen was het tijd voor een heerlijke luie zondag. In de ochtend natuurlijk weer ovberheerlijke canadian pancakes.. Lekker lang in mijn pj's rondgehangen, en heb mijn dans geoefend voor mijn performance. Ik heb later in de middag gezellig zitten theeleuten met grandpa en toen was ik later in slaap gevallen op de bank. We hebben echt een geweldige dinner gehad, en heerlijke icecream als toetje. Daarna heb ik het er allemaal weer afgetraind bij hockey practise! :) Toen heb ik na hockey nog met Kalvin geskyped, altijd gezellig.

Pfoe, toen was het alweer maandag! Ik weer vroeg uit de veren en mijn sportkleren aan, tijd voor een cardioclass again! Belt in 1x mijn collega: 'where are you?' euuhm.. thuis? Ik ga lekker te sporten. Stond ik dus voor 8.30 uur op de rooster. IK MAAK DE ROOSTERS?! Ik wist zeker dat ik om 12.00 moest. Maar hup, whatever ik omkleden en naar werk. Had mijn collega dus blijkbaar veranderd zonder mij te vertellen. Ohwell, ik ben heel lief op komen dagen, dus alles was okay. Wel was ik er niet zo blij om mijn mijn cardioclass te missen. Die kun je natuurlijk niet missen als je in een bakkerij werkt. ;) hihi!

VALENTINESDAY! Ik moest de hele dag werken at the skihill. Het was prachtig weer, dus ik vond het heerlijk om daar te werken. Ik stond lekker buiten in een t-shirtje, mooi alle mensen te bekijken. Heerlijk zo'n baantje! 's avonds ben ik uiteten geweest met uncle Tom. Ik heb Sushi gehad! Eerste keer in mijn leven. Hihi, ik lus eigenlijk geen vis, dus ik vond het een heel avontuur. Maar ik vond veel dingen eigenlijk super lekker. Sommige dingen waren wel heeeeeeel erg vissigggg dus vond ik niet super.. Maar het meeste vond ik allemaal super! :) En gewoon de hele experience met stokjes eten etc. Uncle Tom heeft een jaar in Japan gewoont, dus ik heb geleerd van the best. We hebben echt super veel verschillende dingen besteld. 4 voorgerechten en 3 hoofdgerechten. We zaten bommetje vol, maar zo kon ik vanalles proberen, en uncle Tom vond het super leuk om mij alles te laten proberen! We hebben echt een topavond gehad, heerlijk eten, goede gesprekken. We hebben wel 3 uren in het restaurant gezeten en toen bnog 2 uren bij hem thuis, super gezellig.

Gister moest ik de hele dag werken at the bakery. Wow, het was echt extreem rustig! Dus heb eigenlijk niet zoveel gedaan, makkelijk geld verdienen zo. 's aovnds was er weer een hockey game. laatste thuis game before playoffs.. WOW! Wat SPANNEND!! Ik krijg er zo'n kick van hihi. Het was 3rd period 6-2 voor ons. Laatste 8 minuten gingen in... In 4 minuten tijd maakt Creston even 5 goals! 6-7 voor Creston?! :O Maar toen met nog 2 minuten te gaan hebben we gescoord en was het 7-7.. Toen dus de overtime in. Nou is dat even 'ik doe het bijna in mijn broek' spannend! eerste 5 minuten overtime 4 tegen 4, niemand scoord. 2e x 5 minuten overtime, 3 tegen 3... KIMBERLEY SCOREDDDDD :D Super, gaaafff. Haha, ik krijg er zoveel adrenaline van niet normaal. Haha, ik zou mezelf eens moeten filmen, ik sta te schreeuwen/gillen en te springen. haha echt een idioot. But I just love it, can't help it. :$

Vandaag weer een dagje vrij. Redelijk vroeg opgestaan, en geskyped met mijn familie! Toen heb ik opgeruimd en schoongemaakt want moet mijn moeder komt hier Zondag! En het huis moet helemaal netjes van grandma. Ik heb 1 kamertje op de beneden verdieping, maar niemand is daar verder. Dus het is mijn taak om daar alles schoon te maken etc. Ik vind het gaaf dat ze een huge huis hebben, maar niet met schoonmaken. Hele pooltable room schoon, logeerkamer schoon, mijn badkamer schoon, mijn eigen kamer schoon, de sportkamer schoon, mijn hockeyspul kamer schoon.. Haha, nou alles is netjes hoor. Ik heb de was gedaan, ik heb een tandarts afspraak gemaakt. Ik heb wat writing gedaan, doe nu mijn blog. Morgen de rest van mijn to do list doen. Maar ik heb al redelijk veel gedaan vandaag dacht ik zo!

Nou ik ga dan nu maar slapen. Morgen eerst lekker sporten. Daarna tourism course, misschien nog even naar John. En dan met Timo afspreken, met hem uiteten en dan naar Cranbrook om naar een icegame te gaan. Thats Junior A hockey. Leukleukleuk. Alles is zo super hier!

Mijn volgende blog is in 3 weken. Want mijn moeder komt hier Zondag, dus ik ga vollop van haar aandacht genieten. En als ze weg is, vertel ik wat we allemaal hebben gedaan! :)

Dikke knuffel en kus! xoxo Wieke

  • 18 Februari 2012 - 07:38

    Moesje:

    Moooooiiiii, alles is dus lekker schoon voor mijn komst.. ;) Hahaha! Ik heb er superveel zin in meid! Morgen vertrek ik al!!! Ik zal nu nog ff een laatste dag werken.. Love you!!!! TOT MORGEN!!! Kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieke

Living my dream!

Actief sinds 31 Juli 2011
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 35362

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 22 Oktober 2013

Mountain Livin' 2013

26 Februari 2013 - 28 Mei 2013

Cayman Islands

13 November 2012 - 28 November 2012

Visiting family in Ontario

30 Augustus 2011 - 13 Oktober 2012

Living in Canada for 14 months

Landen bezocht: