I can't believe that I'm actually living here!? - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu I can't believe that I'm actually living here!? - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu

I can't believe that I'm actually living here!?

Door:

Blijf op de hoogte en volg Wieke

03 Februari 2012 | Canada, Kimberley

Hee lieve mensen!

Hier weer een update vanuit Canada! Ik moet zo lachen als ik op facebook kijk, allemaal berichten over gefrustreerde Nederlanders over het openbaar vervoer. Typisch, als er een beetje sneeuw valt dat meteen al het vervoer plat ligt! Ik weet natuurlijk dat wij nooit veel sneeuw krijgen, en dat wij dus niet zo goed weten er om te gaan als er een beetje sneeuw ligt! Maar als ik het mensen hier vertel dat de treinen niet rijden, de bussen niet rijden, zitten ze me gewoon uit te lachen! Het is zo moeilijk voor hun om te begrijpen hoe het er in Nederland aan toe gaat! Zelf vind ik jullie berichten en foto's over de sneeuw erg leuk! Want ik ben zelf eigenlijk ook al gewend aan veel sneeuw, dus ik moet ook glimlachen als ik een foto zie van een klein beetje sneeuw! Maar dan alle verhalen over een elfstedentocht? Hmm, dan begin ik hem toch te knijpen!:O Ik ben echt niet zo'n persoon die zegt: Oh, beter krijgen ze geen elfstedentocht als ik hier zit. Maar ik weet wel dat ik eigenlijk dan weer even naar Nederland terug wil komen om de elfstedentocht mee te maken. Het zal toch een historish moment zijn, en een super goed feest.. Ohwell, we'll see what happens.

Wat er ondertussen hier in Canada allemaal is gebeurd... Woensdag de 25e heb ik een midagje gewerkt at the bakery en 's avonds hebben granpa & ik bij uncle Tom gegeten. Uncle Tom had een heerlijk maaltijd gemaakt, en grandpa&ik hebben daar goed van genoten! We waren natuurlijk ook allang blij dat we zelf niet hoefden te koken. Grandma was namelijk nog steeds in Florida, en we zijn niet uitgehongerd, maar of de maaltijden nou zo super waren? Niet echt! :P Donderdag heb ik weer een middagje gewerkt, en toen 's avonds kwam grandma eindelijk weer thuis. Ze had ook een cadeau voor mij meegenomen uit Florida.. Ik heb een yoga outfit gekregen! Yogapants, topje en een mooi jasje. Haha, nu ben ik helemaal in stijl als ik naar yoga ga.
Vrijdag de 27e heb ik de hele dag gewerkt, en 's avonds had ik een goodbye party van one of the exchangestudents. Charlotte ging weer terug naar Duitsland, en ik was uitgenodigd op het feestje. We hebben een heerlijke maaltijd gehad, iedereen had iets meegenomen. Ik had donuts meegenomen van werk, lekker handig. Charlotte haar hostmom is Nederlands.. Dus er waren 2 Dutchies, 3 Germans, 4 Canadians. Het was echt een geweldige avond, want we hadden super veel lol om cultuur verschillen en talen. Wat ik dan het leukst vond in Duits en wat the Canadians dan weer een grappig woord vonden in het Nederlands. Na het dinner hielp ik the hostmom met opruimen enzo, toen kwam ze bij me.. Wieke, weet je wat eigenlijk mijn leukste woord is in Nederlands? Ik zei het alleen niet, want vond het niet zo gepast voor iedereen.. Maar mijn favorite word is: MIERENNEUKER! (Zij is oorspronkelijk van het Zuiden, dus ze zij het ook nog vet schattig met een accent.) Aah, ik heb zoooo gelachen, echt tranen over mijn wangen. Ja, ik weet het, het is niet zo super hilarish.. Maar je had er bij moeten zijn denk ik! De dag erna hoefde ik lekker niet at the bakery te werken, ik had vrij genomen want ik moest namelijk werken voor de exchangestudent program. En wat is dat toch een super gaaf baantje! :D Sophie, een German exchangestudent was aangekomen in Kimberley, en moest de hele dag daar wachten totdat ze naar Revelstoke toe kon. Mijn baan was dus om haar te entertainen! Eerst hebben we gewoon thuis gepraat etc. Toen zijn we naar het centrum gegaan, hebben daar wat gewinkeld, en hebben we wat toeristische dingen bekeken, zijn naar de snoepwinkel gegaan voor een little snack. Al met al heb ik dus een super leuke middag gehad! Sophie houdt namelijk ook van hiphop dancing, en is ook erg vrolijk etc. Dus ik heb zelf gewoon een super gezellig/leuke middag gehad, en kreeg er nog voor betaald ook!
's avonds moest Sophie jammer genoeg naar Revelstoke.. Toen ben ik naar de hockeygame gegaan, pfoee wat een game! 2 grote fights in the game. Haha, en een spannende wedstrijd joh! Ik kan zooo genieten van de hockey, ik krijg er zelf een hele adrenaline kick van, en ik speel niet eens! Zondag heb ik gewerkt at the skihill en toen 's avonds had ik icehockey. Wow! Wat een practise! Ik ben al veel beter.. Ik kan nu van vooruitschaatsen dat hupje maken en achteruit schaatsen, ik kan beide kanten overstappen, ik kan zijwaards remmen.. Het enige wat ik nog niet kan is achteruit overstappen, pfoe dat is toch nog best lastig. We hebben partijtje gespeeld en het ging hard tegen hard! Ik heb mijn stick zelfs gebroken.. Niet zo mooi, nu moet ik een nieuwe stick kopen.. Maar toch stiekum wel stoer! Hihi, bewijs van hoe hard we speelden!!

Sooo a new fresh week! En vanaf nu aan, heb ik mijn super relaxte vakantie leventje weer terug!! :) Ik werkte namelijk best veel de afgelopen weken aangezien een collega ontslag had genomen.. Ik bleef nog steeds genieten van alles, maar ik verlangde er toch wel weer naar lekker veel vrije tijd! Dus nu is life nog awesomenerrrr! :D (I know thats wrong;))
Maandag: Ik hoefde alleen maar een middagje te werken at the bakery. Toen ik thuis kwam hoorde ik dat Zumba niet door ging omdat the instructor ziek was. Dus ik ben na het eten achter de computer gegaan, en heb twee assignments van mijn tourism course gemaakt en ingeleverd. Hoppaaaa! Daarna heb ik nog een hele tijd met Kalvin geskyped, ook wel weer even heel leuk! Was weer een tijdje geleden. Eindelijk daar ook weer eens tijd voor. De volgende dag moest ik op de skihill werken, na werk heb ik met Olli afgesproken. We hebben een heel stuk gewandeld. Hij is een hockeyplayer en ik kende hem nog niet zo goed, dus during the wandeling heb ik hem beter leren kennen. Hij is oorspronkelijk van Slovakije.. Haha, toen ik mijn moeder vertelde over Olli moest ze zo lachen. Ze zei: weet je nog hoe die olifant knuffel van Kiefer heette? Oh shit dacht ik bij mezelf, thanks mom! Die heette dus ook Olli.. Nu elke keer als ik hem zie of zijn naam hoor moet ik waarschijnlijk aan Kiefer zijn knuffel denken! hahahahaha, GREAT! :P Woensdag moest ik de hele dag werken, en 's avonds heb ik heerlijk relaxed en een filmpje gekeken. Een lekkere chickflick, maakt me altijd zo vrolijk! Het was Monte Carlo, zaten ook wel een paar knappe kerels in! Haha I dont mind that at all!
Toen donderdag.. Jahaaaa, daar komt het ik had een dag vrij! Ik ben in de ochtend wel even naar John geweest, om een beetje schoon te maken.. Maar dat was alleen van 9-11. Toen ik thuis kwam heb ik maar liefst 3 uren met mijn familie geskyped!!! Haha, we hadden een tijdje niet meer contact gehad, dus we hadden elkaar veel te vertellen.. Maar dan de helft van de tijd gaat het ook weer nergens over! Vooral als mijn moeder en ik aan het praten zijn, gaat het over kleding, jongens or whateverrr.. Haha, maar toch stiekum altijd leuk. En hey! Ik heb er nu de tijd voor, dus waarom ook niet? Hoppaa, ik heb ook weer even een tourism assignment gemaakt en ingeleverd! En 's avonds ben ik naar Yoga gegaan, mooi een mijn nieuwe outfit! Haha, het was een heerlijke les. Helemaal gestreched and relaxed.

En dan vandaag! Wat heb ik vandaag toch een te gekke dag gehad! Grandma en ik waren lekker 8 uur al wakker.. Ik was vroeg op bed gegaan, dus ik was eigenlijk perfect uitgerust! We hebben lekker geontbijt en zijn toen naar the gym gegaan. We hebben van 9 - 10.30 een bootcamp class gehad, het was echt heerlijk zweten!! Daarna met de ballcaps naar de winkel en hebben we wat boodschappen gedaan. Toen we thuis kwamen hebben we heerlijk een fruitsalad gehad, en wat toast. Toen zijn we de hele middag gaan skien! Ohjeetje, wat was het een prachtige dag! Volop zonneschijn, strak blauwe lucht, the mountains waren echt ongelovelijk! En dat zomaar op een normale vrijdag middag wanneer iedereen naar school of aant werk is. Ik had echt even zo'n moment van: please pinch me, zoo onwerkelijk dit! Aan het eind van de middag voelden Grandma & Ik echt onze benen wel na het skien+bootcamp. Dus zijn we in de lounge gaan zitten hebben we gezellig waffle fries gehad met wat te drinken. Grandma & Ik hebben echt een TOPDAG gehad! Toen we thuiskwamen hebben we heerlijk gedouched, beide onze chill-kleren aan getrokken en heerlijk bij de openhaard gaan zitten! Ik lag heerlijk op de bank en ik dacht echt: WAAAAUWWWW, MY LIFE IS SOOOO FREAKING AWESOME! Een dag zoals dit, had ik niet kunnen beleven als ik nog in Nederland was. Ik weet dat jullie nu natuurlijk een berg sneeuw hebben...;) Maar nog steeds geen bergen!:P Dusja, ik weet niet, gewoon echt een topdag and I feel soooo blessed!

For you guys almost Goodmorning, for me Goodnight!

Lots of love,
Wieke xoxoxoxo

p.s: new pics on Facebook from skiing.

  • 04 Februari 2012 - 04:50

    Wieke Ristimaki:

    Wat een giller, de site zegt dat het hier 24 graden is?! Haha, het is hier warmer dan in Nederland op het moment.. Maar still below zeroo

  • 04 Februari 2012 - 04:51

    Wieke Ristimaki:

    Wat een giller, de site zegt dat het hier 24 graden is?! Haha, het is hier warmer dan in Nederland op het moment.. Maar still below zeroo

  • 04 Februari 2012 - 13:30

    Inge:

    Hee meid!

    Eindelijk neem je ook eens wat rust! Thankgod, volgens mij was je daar wel even aan toe..
    Tegen de tijd dat je daar wegkomt ben je volgens mij echt een pro-skieër, of niet dan? (:

    Hier gaat het ook goed. De examens komen dichterbij; ik ben net begonnen met de laatste periode. Komt helemaal goed. ;)

    Doe ze daar de groetjes van mij!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieke

Living my dream!

Actief sinds 31 Juli 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 35364

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 22 Oktober 2013

Mountain Livin' 2013

26 Februari 2013 - 28 Mei 2013

Cayman Islands

13 November 2012 - 28 November 2012

Visiting family in Ontario

30 Augustus 2011 - 13 Oktober 2012

Living in Canada for 14 months

Landen bezocht: