Winter wonder land! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu Winter wonder land! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu

Winter wonder land!

Door: wiekeristimaki

Blijf op de hoogte en volg Wieke

24 Januari 2012 | Canada, Kimberley

Hi family & friends!

Hoe gaat het daar in Nederland? Hebben jullie nog steeds geen sneeuw daar? Hier ligt nu echt enorm veel sneeuw! Zoveel sneeuw heb ik nog nooit gezien! Vorige week was het een paar dagen -25.. Ik liep dan 's ochtends naar werk en dan was het dus zo koud! Ik heb echt een super warme jas, en ik heb goede snowboots dus geen probleem! Maar ik draag een yogabroek als ik aant werk ben.. En dat was toch niet zo super warm! Toen ik op werk aankwam waren mijn benen en neus bevroren! Hihi, -25 is prima.. Maar je moet er wel voor gekleed zijn. Daarom begrijp ik ook waarom niet iedereen zo fashionable is hier.. Als het zo koud is maakt het je niks uit als je maar warm bent! Haha, ik vind het ook wel weer een ervaring! En ik heb het liever zo koud, maar wel zonnetje en strak blauwe lucht dan alleen maar grijs en regen. De zon maakt je altijd vrolijk maakt niet uit in wat voor tempraturen! ;) Everybody needs some sunshine! Nu dat ik erover na denk heb ik ook maar 3 dagen regen gehad in de bijna vijf maand dat ik hier ben!

Ik maak goed gebruik van de sneeuw! Ik ga nog steeds af en toe met grandpa voor cross country ski. (langlaufen) En ik ga ook regelmatig nog even te downhill skien! Op 14 January had grandpa een cross country wedstrijd, daar ben ik naar toe gegaan. Wauw, wat is dat eigenlijk gaaf zeg! Ik ben zelf niet echt zo'n grote fan cross country skien dat ik er wedstrijden in zou willen doen, maar mijn grandpa is dus super goed! En het was super leuk om een wedstrijd te zien! Iedereen is zoo super snel! Ik stond grandpa super goed aan te moedigen, iedereen moest enorm om mij lachen! 'GOOOOOO GRANDPAAA!!' De volgende dag (15 january) ben ik wezen downhill skien en was het mijn eerste echte 'powder day!' Het had de hele dag en nacht gesneeuwd, dus nu lag er een beste pak vers sneeuw op de piste! Pfoe, is wel even wennen in het begin. Je moet een beetje anders skien, het voelt best apart. Maar ik vond het geweldig. Ik val namelijk af en toe nog wel eens.. ;) En nu viel ik in ieder geval heerlijk in zacht sneeuw! Veel beter dan harde/ijzige stukken. Ik begrijp nu echt wel waarom iedereen hier helemaal gek gaat om 'powderdays' Ik was die avond niet meer naar icehockey gegaan.. Ik voelde me niet zo goed, en was enorm moe van het skien!

Jahoor! De volgende dag was Wieke ziek! Ik ben lekker thuis gebleven van werk en heb lekker veel geslapen die dag! Ik heb ook mijn kamer opgeruimd en schoongemaakt! Had ik daar ook mooi even tijd voor! Ik kan zo slecht niks doen als ik ziek ben! Maar ik moest toch echt een dagje thuis blijven, ik moest niet al te ver weg zijn van een toilet.. :(

Mijn baantje at the skihill gaat ook nog steeds goed! Ik vind het een super leuk en relaxed baantje. We hebben er een tv met allemaal sporten etc. Dus als er geen klanten zijn kijk ik lekker icehockey games etc. Verder komen er allemaal super leuke klanten in de winkel! Allemaal sportieve mensen! Vooral leuk, als er leuke/knappe snowboarders binnen komen! ;) Ik heb ook super leuke collega's daar, want iedereen die op de skihill werkt is collega.. Er zijn wel wat leuke ski/snowboard instructors! Hihi ;)

Vaak kijk ik 's avonds wat films, en heb dus ook heerlijk wat chickflicks gezien in de afgelopen twee weken! Ik heb zelfs 1 avond een aflevering glee zitten kijken met mijn grandpa & oom! hahaha! :) Ze vonden het stiekum ook erg leuk hoor! Ik heb de afgelopen dagen ook elke avond voor avondeten gezorgd, aangezien mijn grandma nu 10 dagen in Florida zit, en ik dus nu de vrouw in het huis ben! Ik ben niet echt een topkok vind ik zelf, maar ik hoor grandpa verder niet klagen. Hij gaat niet met honger naar bed, dus dat is wel goed geloof ik!

19 January had ik na werk een afspraak voor footreflexologie. Het is een soort van voetmassage met bepaalde drukpunten etc. dat je dan weer in de rest van je lichaam voelt. Het was een uur lang, en het was zo'n lieve vrouw! Het was een hele ervaring, en ik kwam er zoooo relaxedf vandaan, ik vond het heerlijk! Zaterdag de 21e heeft John me na het werk opgehaald en heb ik voor kappertje gespeelt. Ik heb de tondeuze (hoe je dat ook maar schrijft:$) er over heen gehaald, lekker makkelijk kapsel, ook niet te moeilijk voor deze kapper! ;) Daarna zijn we heerlijk uit eten gegaan! We hebben beide ons bord leeggegeten. Echt super goed eten! We waren naar Montana's gegaan, een restaurant up the skihill. Na het eten heb ik nog een toetje besteld, John was te vol. Maar ik bestelde mijn toetje gewoon met twee lepels. Ik had namelijk dit toetje al eerder gehad, en vond het enorm lekker.. Ik wist als John een hap zou nemen dat ie wel meer wou! Ik had gelijk, en hebben dus uiteindelijk het toetje gedeeld. Pfoe, daar was ik ook wel blij mee! Want had het niet alleen op gekunt. De volgende dag heb ik de maaltijd er weer af geskied. We hadden weer heerlijk wat nieuw vers sneeuw, dus het was echt super mooi skien! Op een gegeven moment kwam we wat vrienden tegen.. En toen zei 1 iemand dat we de vortex wel konden gaan doen, Mark vroeg: kan Wieke dat wel denk je? Iedereen weet dat ik beginnende skier ben.. Uncle Tom zegt: Ja, dat kan ze wel. Zijn we bijna bij die run zegt uncle Tom: Wieke, kijk niet naar de kleur ga gewoon naar beneden! Haha, ik kijk hem aan like: omg, are you taking me off a black diamond? Hij lachen hij zegt: ya, is that okay? Ik: I can't go back anymore I guess. Dus heurrraaaaayy, Wieke is van de zwarte piste afgegaan! Een paar keer best gevallen! Ik ben ook zeker niet als een beautyqueen die piste afgegaan, maar hey! Ik heb maar wel een een zwarte piste gedaan.. Nu vertel ik dat heel trots aan iedereen die ik tegenkom.. Zegt iedereen: And that was your first one? I wouldn't take Vortex if it was my first black diamond, there are easier black diamonds than that! Great... Ik heb dus ook nog een moeilijke zwarte piste gedaan, ohwell! Ik ben nog heel en ik leef, ik ben trots! :)

Verder ga ik elke maandag heerlijk naar zumba, elke donderdag heerlijk naar yoga, elke zondag heerlijk naar icehockey! En doe ik cross country en downhill lekker tussendoor... Ik ga nog steeds elke week naar de hockeygames, en de dynamiters doen het goed! Ze winnen veel wedstrijden de laatste tijd, ik ben al een trouwe fan geworden!

Trouwens! Nu dat ik over de dynamiters begin! Ik heb met de dynamiters geskied! Het was echt hilarish! Grandpa was mij mooi aan het filmen toen ik aan skien was.. While I was skiing, kwam ik de hele dynamiters team tegen! Het was een speciale dag dat de hele team aant skien was en kon je na het skien handtekening krijgen van je favoriete player. Haha, ik slalommen om die jongens, ik ging natuurlijk veel sneller! ;) Toen ik Rylan voorbij ging riep ik: Hey Rylan! Toen hadden ze door dat ik het was, gingen zij in 1x ook veel sneller, nu zie je dus op de video me in front, en dan met een hele tribe hockeyplayers achter me aan. Haha, ik heb zo gelachen! Ze zijn beter op hun skates dan op de skies! ;)

Oeee, en nog een leuk nieuwtje! Ik heb mijn eigen broodje bij de bakery! hahaha, wat een giller! Het heet: 'Wieke's puddingbroodje' Is dat niet grappig? Ze hebben hier namelijk helemaal geen puddingbroodjes, en ik bestel altijd puddingbroodjes at the bakery in Nederland. Dus ik had hier 1 gemaakt en mijn baas vond het heerlijk dus meteen meer moeten maken van haar, en nu verkopen we ze dus! :) En echt met die naam! Ik had ze meteen allemaal verkocht in 2 dagen nadat ik ze had gemaakt! Ik ben helemaal trots! :)

Ik ben ook weer goed bezig met mijn tourismcourse, en heb alweer een 9.5 binnengesleept! Ook krijg ik nu gitaarles van John! Waar ik de tijd vandaan haal? Haha, ik heb geen idee! Ik ben echt super druk! Maar oh, I have such a good life! Ik was vandaag aan het werk at the skihill, en daar verkopen we shirts/stickers/bekers allemaal met: life is good! Ik heb vandaag dus zo'n beker gekocht, echt super leuk! :) En ik heb nog een leuke muts gekocht! Krijg alles met 25% discount dus beter!

It's time to let you guys go.. I will upload some new pictures soon! Let me know how everything is going there in Dutchieland!

Lots of love,
Wieke xoxoxo

  • 25 Januari 2012 - 12:31

    Ylse:

    ik lig in een deuk om dat stukje van de zwarte piste, hahah ik zie je al helemaal gaan! HUREEEEEEEY

  • 25 Januari 2012 - 22:26

    Kenadian:

    Ha! Ik ben eindelijk een keer sneller dan Inge met reageren! Great stories and it sounds like your having a blast! Mem can't wait to come see you. See's soooooo excited! And we're busy with the planning for summer in Ontario. We'll be there from 12 aug t/m 2 sept. Where and what is still in the making!
    Luv-u-me, Dad xxoo

  • 02 Februari 2012 - 12:25

    Wouter T.:

    Ik zie nu pas dat er een nieuw verhaal op staat, maar echt heerlijk om te lezen! Je schrijft met zoveel plezier, sounds like you're having the time of your life!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieke

Living my dream!

Actief sinds 31 Juli 2011
Verslag gelezen: 755
Totaal aantal bezoekers 35363

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 22 Oktober 2013

Mountain Livin' 2013

26 Februari 2013 - 28 Mei 2013

Cayman Islands

13 November 2012 - 28 November 2012

Visiting family in Ontario

30 Augustus 2011 - 13 Oktober 2012

Living in Canada for 14 months

Landen bezocht: