En we gaan nog niet naar huis, nog lang nog niet! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu En we gaan nog niet naar huis, nog lang nog niet! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu

En we gaan nog niet naar huis, nog lang nog niet!

Door: wiekeristimaki

Blijf op de hoogte en volg Wieke

09 Januari 2012 | Canada, Kimberley

Hallo trouwe lezers! <3

Ten eerste: Happy new year to everybody, and ook nog Merry Christmas! Ik heb niet veel berichtjes verzonden of kaarten verzonden om dit iedereen toe te wensen dus bij deze! :) Zooo, het is alweer drie weken geleden dat ik mijn laatste blog heb gepost. Ik weet dat ik had beloofd dat ik het wat vaker zou doen, en dan wat kortere verhalen.. Maar zoals iedereen weet is December een super drukke maand! En dus ook voor deze altijd al drukke meid!
Op 22 december ben ik dan eindelijk naar de kapper geweest! Dat was echt wel nodig! haha, ik had namelijk beste uitgroei.. Want in Spanje waren mijn highlights super blond geworden! En ik ben veel donkerder van mezelf. He, wat voelt dat altijd goed als je bij de kapper vandaan komt! Lekker weer wat korter en lekker weer mooie glans in de haren, ik was helemaal happy! En ook nog mooi voor kerst! Die avond heb ik voor het eerst yoga geprobeerd! Ik had namelijk erg last van mijn rug, en heb altijd al rugproblemen gehad. Nu had ik gehoord dat Yoga helpt met stretchen van je spieren etc. Maar dan ook je rug en buikspieren sterker te maken, en dat is precies wat ik nodig heb! Het is meer een workout dan je denkt, ik vond het erg leuk. En mijn rug voelde meteen al zoveeeeeeeeel beter!
Nou hup! Volgende ochtend meteen maar weer een lesje yoga doen, ik had me in tijden niet zo goed gevoeld!:) Toen ik thuiskwam zei grandma dat ze naar de drugstore was geweest en dat ik daar ook even heen moest want de twee dames van de make-up en verzorging afdeling hadden iets voor me?! Haha, ik kom nogal vaak even langs om even weer iets te halen.. En ben dus ondertussen al dikke vriendinnen met de 2 dames die daar werken! Dus ik daar heen, hadden die twee lieverds een kerstcadeautje voor me! Ze hadden speciaal mijn David Beckham geurtje besteld, want die verkopen ze bijna niet meer in winkels etc. Dus ze hadden een grote (75 ml) speciaal besteld voor mij! Want ze wisten hoe graag ik dat geurtje wilde hebben! En er zat ook nog een mooi goudkleurige toilettasje bij van Marc Jacobs.. Met nog een testertje.. Ik vond het echt super lief, want ik kom daar eigenlijk alleen maar winkelen.. Ik ken ze eigenlijk verder helemaal niet, maar ze vonden mij zo'n leuke meid. Hihi, altijd leuk om te horen! In de middag gingen uncle Tom en ik... Jaaaaa hier komt het: TURKEY DINNER voorbereiden! Yum! Na heel wat uren in de keuken gestaan te hebben zijn Ik, uncle Tom and Jeff naar het zwembad gegaan, lekker in de bubbelbad en sauna! Na het zwembad nog heerlijk uiteten! Ook weer een super geslaagd dagje!
Op de 24e (christmas eve) hebben wij onze turkey dinner gehad! Dat kwam ons gewoon het beste uit. Het was echt heerlijk, uncle Tom en ik hebben het natuurlijk ook met veel liefde gemaakt! :) Ik vond het stiekum zelfs beter dan die van grandma! Ssst! ;)

CHRISTMASDAY!! Omg, what a presents!! I got so spoiled!
Ik heb een hele dure designers riem gekregen, met allemaal bling bling steentjes! Het is zegmaar een sierriempje voor over een zwarte jurk ofzo.. Super mooi! Ik heb die van auntie Susan gekregen.. Die ik nog nooit heb ontmoet! Maar ze vond mijn video ook zo mooi etc!
Toen van uncle Tom heb ik:
-tegoed bon voor 1 uur lang ontspanningsmassage
-ticket to banff festival
-tegoedbon voor footreflexology.. Is een voetmassage met bepaalde drukpunten etc.
-10 times punchcard voor yoga classes!
-En drie meditatie CD's, ik wou mediteren gewoon eens proberen.. Gewoon om rust in mijn hoofd te krijgen ik ben altijd zo druk! :P
En dan van grandpa en grandma:
-zwarte hemd
-turqoise t-back
-zwarte cardigan
-oorbellen
-ski sokken!! :)
-fohn, aangezien ik die van grandma altijd pik..
-and dikke leggings, kan ik nog steeds mijn rokjes aan hier in deze strenge winters! ;)

Dus ik ben echt zooo verwend! En daarna hebben we heerlijk gebrunched, en toen ben ik met uncle Tom te wandelen gegaan, al dat eten er even af wandelen, meaaaan... Ik heb zoveel gegeten dat weekend! ;)

Hier hebben ze geen 2e kerstdag maar boxingday! Dan hebben alle winkels enorme uitverkoop! :) Nou Wieke houdt wel van shoppen! In de ochtend zijn uncle Tom en ik eerst bij vrienden langs gegaan, voor weer een heerlijk groot ontbijt! Met wafels etc. Zij is ook chiropracter, dus zij heeft even naar mijn rug gekeken, en mij een super harde en pijnlijke sportmassage gegeven, en me hier en daar nog wat gekraakt, maaar hey! Daarna was ik helemaal pijnvrij! Nou de laatste keer pijnvrij kan ik mij niet meer herinneren! Ik heb altijd last van mijn rug, alleen ben er al aan gewend, maar soms is het wat erger dan normaal.. In de middag ging ik dus te shoppen! Ik wil niet teveel kopen, en ben ook al lang niet meer zo shop-a-holic als ik was.. Maar ik wou nieuw ondergoed, want dat is altijd zo duur als je goede qualiteit wilt, en alles was nu 50% korting! :) Dus ik heb alleen de La senza gezien die middag! En heb super goede inkopen gedaan, ook nog mooie payamajurkje gekocht etc. :)
Disndag had ik nog heerlijk een dagje vrij, dus ik ben met grandpa de hele dag te skien geweest en later in de middag had ik mijn heerlijke ontspanningsmassage! Oh, wat heb ik genoten!

Oud & nieuww in Canada! Haha, nou dat is best boring eigenlijk! Hihi! ;) Hier is dat gewoon niet zo groot als in Nederland, ofcourse gaan er veel mensen naar de kroeg en zetten het op een zuipen! Maar de vuurwerk hier stelde vergeleken bij Nederland niet zoveel voor.. hihi! Veel mensen gaan nachtskien met fakkels etc. Maar ik had de rest van die week zo hard gewerkt! En niet zo goed geslapen dus ik was super moe! Hihi, dus ik ben gewoon in bed gekropen en heb geslapen als een roosjee! :$ Hihi, toen uncle Tom weer terug kwam van het skien zijn we naar vrienden hun huis gegaan en zijn we daar het nieuwe jaar ingegaan, sommigen dronken wel etc. Maar ik ben heerlijk met een kopje thee en een glas water het nieuwe jaar ingegaan! Hahaha, ohmygod wat klink ik als een alde beppe! :P Maar voor degenen die vorig jaar met mij oud en nieuw hebben gevierd, en met mij hebben gefeest weten wel dat ik opzich wel 5 oud en nieuwssss vooruit kan zonder feesten hahahaha, want heb vorig jaar wel voor 5 jaren gefeest!:$ Haha, nee maar ik besef ook dat oud&nieuw er niet omgaat hoe dronken je wordt of hoe hard je feest.. Het is meer dat je een nieuwe frisse start krijgt om het er het beste weer van te maken. Een compleet nieuw jaar om je dromen na te jagen! Dus ik was helemaal niet dissapointed, ik was super gelukkig! :) Ik ben super excited voor het komende jaar! 2011 was echt enorm super voor mij, school afgerond, met vrienden op vakantie, met mijn familie een topvakantie gehad, ik heb met William allemaal enorm leuke dingen beleefd! Het kan bijna niet beter, maar ik heb enorm gave plannen voor 2012, en je doel is toch altijd om het NOG beter te maken dan het vorige jaar! ;)

Ik heb echt een enorme lijst met allemaal dingen die ik wil gaan doen in het nieuwe jaar, en zijn namelijk nog genoeg dingen die ik wil doen terwijl ik hier in Kimberley/British Columbia ben! (Fisherspeak beklimmen, kayakken, snowmobile, wale watching, etc.) Maar ik heb ook nagedacht over wat ik nou eigenlijk wil? En dit is dan de uitleg van de titel: 'En we gaan nog niet naar huis, nog lang nog niet, nog lang nog niet!' Ik kom het hele jaar 2012 nog niet weer terug in Nederland! Ik geniet nu al volop van mijn leven en leer zoo veel meer dan wat ik ooit in school zou kunnen leren! Ik heb enorm mezelf leren kennen, en ik heb geleerd hoe ik met verschillende situaties moet omgaan, maar ook veel geleerd over verschillende culturen en mensen. En dat is hetgene waar ik zo geintereseerd in ben. Dus wat mijn plan tot nu toe is: Ik blijf hier waarschijnlijk tot ongeveer halverwege Juli. Misschien een roadtrip dwars door Canada en dan naar Ontario, familie bezoeken, vakantie vieren, daar blijven tot en met November (tot de orkaanseizoen voorbij is) en dan naar de Cayman eilanden, en daar voor een tijdje wonen en misschien werken? Als het allemaal gaat werken met een werkvisa!
Ik wil nog rondreizen in Europe, ik wil een roadtrip doen in Amerika, ik wil nog graag naar Australie, Hawaii.. Haha, ik wil eigenlijk de hele wereld zien voordat ik mezelf ga binden en ga settelen aan iets (school, baan) of iemand.
Dit zijn allemaal gedachtes en dromen, je weet natuurlijk nooit hoe dingen gaan lopen en hoe ik me over 3 maanden voel. Maar op dit moment zijn dit dromen and goals.. En zoals je weet, ben ik wel iemand die schijt heeft en er gewoon voor gaat! :) Hihi..

Wieke op dit moment:
Ik werk at the bakery, retailshop op de skihill, cleaning job, en soms wat vrijwillegerswerk met de exchange students.
Ik doe ijshockey, downhillskiing, crosscountry skiing, bootcamp, Yoga en nu ook zumba!
Ik ben ook nog steeds bezig met mijn online tourismcourse. Maar die staat de laatste 2 weken wat op een laagpitje, aangezien een collega ontslag heeft genomen, en Cathy en ik nu met z'n tweeen alle uren moeten verdelen, dus ik werk veel op het moment!
Dusja, ik ben een drukke meid, maar alles wat ik doe is zo geweldig! Ik ga met een glimlach naar werk, sporten heb ik altijd super gevonden! En ik spaar lekker wat centjes voor al mijn dromen die ik heb!

Ik zal nu naar bed, ik heb de hele dag gewerkt at the bakery, ben naar zumba gegaan, en daarna had ik nog bootcamp, en morgen weer de hele dag werken!

Goodnight! xoxoxox <3
Lots of love, Wieke

  • 10 Januari 2012 - 07:43

    Inge:

    Ooh, je verhalen klinken echt super. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel even verdrietig was toen je zei dat je in heel 2012 niet meer thuis zou komen..

    Wie weet, misschien kan ik je daar nog wel eens opzoeken!

    Een heeeeeel gelukkig 2012 gewenst!

  • 10 Januari 2012 - 14:58

    Inge Birthe:

    Jij ook een heel mooi 2012 gewenst!! zoals ik nu lees ziet dit jaar er ook weer heel mooi voor je uit! Ik vind het echt stoer dat je doet wat je wilt doen!
    Geniet er van meid!
    liefs

  • 10 Januari 2012 - 15:47

    Moesje:

    Heeeey topper! Sounds like you got it going on ;)
    Leuke spannende plannen en volop aan het genieten! Mooi man!
    Je bent een inspiratiebron voor mij hoor! Heb net een weekend Antwerpen geboekt samen met Peggy, en in februari ga ik lekker naar jou toe voor 2 weken! Ook willen wij graag in de zomer gezellie met ons gezinnetje 3 weken naar Ontario.. dus ook ik heb leuke tripjes in het vooruitzicht! Verder geniet ik ook heel erg van mijn werk bij de VILA en sport ik 2 x in de week gezellig bij Peggy! Dussss... lekker genieten van mijn gezin, vriendinnen en het leven! :) Love you.... enne.... tot snel! Haha! Dikke knuffel van mem..XXX

  • 11 Januari 2012 - 10:00

    Maverick.:

    zo te zien heb je het heel erg naar je zin daar!!! En zijn je plannen voor 2012
    al helemaal vol!! Goed dat je zoveel plezier hebt daar :) maar je moet wel weer thuiskomen hoor!!(ik mis je al een beetje)

    nog veel plezier XXXX

    Het Liefste Broertje

  • 11 Januari 2012 - 10:03

    MAYA:

    woef woef woefwoef grrrr woef

    woef grrrr!!!

    vertaald:
    veel plezier !!
    en groetjes van hier !!

    xxx Maya.

  • 23 Januari 2012 - 11:22

    Anien:

    Klinkt echt helemaal super wiek!
    Beetje jaloers als ik het zit te lezen haha! maar gun het je helemaal..

    Veel plezier nog en een dikke kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieke

Living my dream!

Actief sinds 31 Juli 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 35366

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 22 Oktober 2013

Mountain Livin' 2013

26 Februari 2013 - 28 Mei 2013

Cayman Islands

13 November 2012 - 28 November 2012

Visiting family in Ontario

30 Augustus 2011 - 13 Oktober 2012

Living in Canada for 14 months

Landen bezocht: