Skien, video & christmas shopping! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu Skien, video & christmas shopping! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu

Skien, video & christmas shopping!

Door: wiekeristimaki

Blijf op de hoogte en volg Wieke

18 December 2011 | Canada, Kimberley

Hee lieverds!

Wow!! Twee weken geleden alweer dat ik mijn laatste blog heb geschreven! Meestal realiseer ik me wel als ik een tijdje niet meer heb geschreven.. Maar ik weet niet de maand December vliegt voorbij! Allemaal exciting dingen gaande.. (Zekerweten beter dan November!)

Dus zondag 4 December was mijn eerste dag off skiing! Hihi, ik begon lekker op de bunnyhill met alle kleine kindjes! En van daar kun je naar zegmaar een top van de heuvel en kun je daar als beginner lekker skien.. Maar die was dicht die dag, dus ik ging meteen van de bunnyhill op de grote hill en niet gewoon the main run, maar ik ging al skien in the back! Het was zo'n prachtige dag! Lekker koud en goede sneeuw, maar zonnetje er vollop bij en strak blauwe lucht! Toen ik thuis kwam naar 4 uren skien was ik kapot! Heb een uurtje geslapen want ik moest 's avonds nog naar hockeypractise! Ook dit was weer erg leuk, en zijn we na die tijd nog gezellig naar de pub gegaan!
Op maandag moest ik gewoon de hele dag werken at the bakery.. Maar toen ik thuis kwam waren my grandparents helemaal dressed up! Dus ik keek ze aan zovan: Waar gaan jullie heen? Ik dacht dat ze sinterklaasavond vergeten waren.. Maar nee, ze hadden zich mooi aangekleed, want het was toch een speciale avond? En ik dacht dat we left-overs van de lasagne zouden eten maar ze hadden chinees besteld omdat het een speciale avond was! Helemaal lief en leuk dus, ze hadden geen idee waar het om ging, maar ze wisten dat het voor mij een soort van feestdag was. Dus nadat we helemaal vol waren van de chinees gingen we cadeaus uitpakken! Want mijn vader&moeder en mijn pake&beppe hadden cadeautjes voor iedereen opgestuurd! :) Dus we konden hier ook lekker sinterklaas vieren! Helemaal leuk! Mijn grandparents en oom kregen veel hollandse dingen.. Pepernoten, chocolade letter, chocolade munten etc. En ik had 2 leuke rokjes, sjawl, een boek, een mooie pen, zoethout thee, zoethoutdrop. (I likeee) En nog veel meer eigenlijk, ik ben goed verwend! :D
Op donderdag heb ik wat gewinkeld en de was gedaan etc. En toen heb ik in de middag met Andrew afgesproken, we hebben taco's gemaakt, en de film Jack&Jill gekeken, hele flauwe film. ;) Maar ik heb wel een gezellige avond gehad! :)
Op vrijdag heb ik aan mijn tourismcourse gewerkt, en weer een 10 in the pocket! :) En ik heb mijn video in elkaar gezet en geupload op facebook and youtube! EN WAUW! ALLEMAAL SUPER LIEVE EN LEUKE REACTIES!!! Als je het nog neit hebt gezien:
http://www.youtube.com/watch?v=KbxM5fcO-gQ&lc=yK6FnysdnWY7fGfwTWwaD5SvEzv7L0XzRwzzhB3xIS4&feature=inbox
Die zondag ben ik weer wezen skien, maar na drie uurtjes zei ik: this is my last run guys, ik begon last van mijn rug te krijgen.. Dus toen ik thuis kwam gewoon weer lekker relaxed.. En 's avonds ben ik weer naar hockeypractise gegaan, en we gingen voor anderhalf uur, maar 5 minuten voor het eind van de training ben ik van het ijs afgegaan, ik kon echt niet meer met mijn rug!! :( We zijn toch nog naar de pub gegaan, maar ik ben na 1 drankje en wat nachos naar huis gegaan! Toen ik thuis kwam meteen heating pad op mijn rug en snel slapen. The next morning ging de wekker want ik moest naar werk, maar jahoor het was weer eens zover, ik had het in de rug! :( Kon nauwelijks uit bed komen.. Maar heb toch de hele dag gewerkt.. En 's avonds gekeken bij de hockeygame, want het was precies op die dag 80 jaar geleden dat the dynamiters hun eerste wedstrijd speelden tegen camloops storm. Dus er waren cheerleaders, and bagpipes en allemaal speciale dingen werden geshowed enzo. Like onder de pauzes waren de 4/5 jarigen die hockeyspeelden, en er waren wat kunstschaatsters, dus dat was wel een hele toffe avond, en iedereen had jerseys aan. Ik had mijn teamcanada hockeyshirt aan! :) Maar zodra ik thuis kwam hup weer met the headingpad op bed.
De volgende dag (dinsdag) had ik lekker vrij van werk! Dus ben ik wezen xmas shopping with grandma in Cranbrook, ik ben voor iedereen goed geslaagd! :) 's avonds the film friends with benefits gezien met justin timberlake, was super leuke film! Daarna kwam uncle Tom en gingen we wat rondrijden (ik reed!!) om alle kerstverlichting te bekijken, want de Canadezen pakken groots uit met kerst! Het hele huis is verlicht! Uncle Tom had nog niet gegeten dus gingen we naar Montana's en we gingen automatisch weer in de bar gedeelte zitten waren we altijd zitten, MAAAAAR ik werd voor het eerst om id gevraagd!! Haha zooo raar joh! Ben je eindelijk 18 mag je nog steeds niet in de bargedeelte zitten, maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit, ik wou verder toch geen alcohol ofzo. We begonnen beide heerlijk met hotchocolate!:) En toen had uncle Tom echt dinner, en had ik lekker toetje besteld! Ik moet dat vaker doen!! Want toetjes zijn heerlijk, maar vaak als ik uiteten ga kom ik nooit aan toetje toe, dan ben ik al vol! Maar dit was echt heerlijk!!
Vrijdag heb ik in de ochtend bij John 2 uurtjes gewerkt, ik had nog steeds last van mijn rug, dus niet al te veel gedaan.. Maar ik heb hem uitgelegd hoe hij zijn camera moet gebruiken! En toen kreeg ik thuisgebracht werd een kerstcadeau!! Zo lief! Ik had zelfgebreiden handschoenen gekregen, en pantoffels, met hertenhuid op de onderkant voor antislip, net als de indianenschoentjes, echt heel gaaf. Want die zijn duur als je ze koopt! En een doos met goede belgische chocolade. En een kaart, en die vond ik eigenlijk het leukst! Aangezien hij niet kan schrijven en lezen.. Had hij zijn kleindochter opgebeld om woorden voor hem te spellen, zodat hij een kaart voor mij kon schrijven, maar zijn handschrift is net als dat van een kind die net begint met schrijven.. En allemaal spelfouten etc. Maar dat brak echt mijn hart, hihi ik wou bijna huilen, zoooo lief!! En gewoon I feel so sorry for him that he is that sick, and that he cant write and read!! Toen heb ik in de middag met mijn familie geskyped, en zelfs daarna nog met William!! Haha, was een hele tijd geleden dat wij elkaar hadden gesproken, het was wel even leuk. En toen ben ik daarna wezen zwemmen met uncle Tom, Jeff & Jeff. Lekker in de sauna en bubbelbad! Mijn rug voelde heerlijk na dat!! Geen pijn meer YEAAAH!!:) Na het zwemmen ging ik met de boys out for dinner.. Dus heb wel een leuke avond gehad!
Zaterdag moest ik weer werken, en yaaay ik werd wakker zonder pijn! Eindelijk weer eens, de sauna etc hebben echt geholpen! :) Maarja, na een hele dag werken, toen begon ik mijn rug toch wel weer te voelen op de eind van de dag. En toen ben ik 's avonds ook nog weer naar een hockeygame geweest.. Duss 's avonds weer hoppa met de heatingpad op bed!

Vandaag is het zondag, en het was vandaag een gratis ski dag.. Dus dat betekend dat Andrew nou ook kon skien. En hij wou heel graag met mij skien, maar Wieke is eindelijk een keer verstandig geweest en ben niet wezen skien vanwege mijn rug.. Leuk is anders dat wel.. :( Maar het is was enorm lekker weer! Het leek wel lente! Dus ik wou echt naar buiten!! Dus uncle Tom en ik zijn voor een wandeling van anderhalf uur gegaan in de diepe sneeuw, dus wel een workout, maar wandelen doet iig geen pijn voor mijn rug, het voelt juist goed! Maar er ligt dus een heerlijke pak sneeuw, maar strak blauwe lucht vandaag zonnetje er lekker bij. En het is raar dat ik het zeg, maar het voelde heel warm!! Ik liep gewoon lekker in een vest! (Het was 0 graden! haha:P Ik ben al een echte Canadees!) Toen kwam ik thuis heb ik gedouched en getut want ik had een staff xmas party van de bakery. We zijn wezen bowlen, drinken op de kosten van de baas, en allemaal lekkere hapjes. Het was enorm gezellig, en we hadden een recycled gift exchange. Dus ik had gewoon iets lelijks bij grandma uit de basement meegenomen en ingepakt. En ik heb als cadeau gekregen: een kaars, een pot met verschillende zaadjes voor sla, basil and roses or something, and a german cooking book. Maar goed dat ik die heb gekregen want ik ben de enige die Duits kan lezen!:P En nog een ander phylosofish boek!:P hahah ohwell, we hebben wel lol gehad! En ik mocht mooi m'n nieuwe glitter shirt aan die ik voor mezelf heb gekocht! Haha, je mag jezelf ook wel eens verwennen toch? ;)

Het is nu 9 uur 's avonds maar ik ga op bed! :( Mean, ik baal er echt van hoor, geen skien & hockey vandaag! En Wieke moet rust pakken voor haar rug. De mensen die mij een beetje kennen weten dat ik niet stil kan zitten, ik hou van sporten! Dus ik moet even uitzoeken met dad wat onze verzekering dekt etc. Want ik ben echt klaar met mijn rugklachten de hele tijd. Ik wil graag naar de dokter, en dan misschien massages als dat helpt, of giropracter (no idea hoe ik dat schrijf) als dat beter werkt. Ik ben nog maar 18 en mijn rug is gewoon (sorry for my language) maar fucked up :( En voor iemand die graag sport is dat al helemaaaaaaal niet leuk! Dusjaa, maar voor de rest, na mijn geklaag over mijn rug is alles nog super hier! My tourismcourse gaat perfect! Werk gaat ook super, het weer is hier echt perfect! :) In de bijna 4 maanden dat ik hier ben heeft het misschien 3 dagen geregend. voorderest wat sneeuw (maar dat is vaak 'savonds en 's nachts) en anders alleen maar zon, zon en zon!! :D hahhaahah

Hoop snel wat van jullie te horen! En allemaal een fijne kerst!

MERRY XMAS!!
Lots of love,
Wiekee xoxoxo

  • 19 December 2011 - 13:48

    Inge:

    Oh meid, je wilde zeker weer veel te veel tegelijk? :( Ik hoop dat het snel beter gaat met je rug!! Dan kan je weer lekker veel skiën en hockeyen en weet ik veel wat nog meer je daar allemaal doet..

    Ik zit op school en de bel gaat nu, dus een korte reactie.
    Groetjes uit Bûtenpost!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieke

Living my dream!

Actief sinds 31 Juli 2011
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 35363

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 22 Oktober 2013

Mountain Livin' 2013

26 Februari 2013 - 28 Mei 2013

Cayman Islands

13 November 2012 - 28 November 2012

Visiting family in Ontario

30 Augustus 2011 - 13 Oktober 2012

Living in Canada for 14 months

Landen bezocht: