Nieuw baantje, curling, first houseparty!! :) - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu Nieuw baantje, curling, first houseparty!! :) - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu

Nieuw baantje, curling, first houseparty!! :)

Door: wiekeristimaki

Blijf op de hoogte en volg Wieke

04 December 2011 | Canada, Kimberley

Hee lieve mensen! <3

Happy Sinterklaas guys! :) Veel van jullie zullen dat denk ik Zondag, voor jullie vandaag al vieren denk ik! So, enjoy! :)

Ik heb zo'n enorm drukke maar exciting week gehad! Vorige week vrijdag heb ik eerst lekker uitgeslapen en daarna een workout gedaan. Daarna heb ik me klaar gemaakt voor de dag en ben ik naar Family Pryers gegaan.. (de buren waar de hockeyplayers wonen) om hun te vertellen dat ik niet mee ga naar the game. Deed Mitchel open, and meaan wat zag hij er verschrikkelijk uit. Haha, je zag hem ook beetje schrikken toen hij zag dat ik het was, zooo grappig!:P Ze hebben dus de regel om niet naar de kapper te gaan voor het hele hockeyseizoen, en hij heeft krullen.. En het was November, dus hier laten alle Canadeze dudes een snor staan voor de hele maand November. Om aandacht te verstigen voor prostaat kanker.. Dus Mitchel doet open, hij kwam geloof ik net uit bed ofzo, hij deed open met gigantisch afrokapsel, super lelijke snor en gewoon joggingbroek and wifebeater. :P Hihi, moest ik wel om lachen! Maar ik heb the game afgezegd en toen heb ik heerlijk een wandeling gemaakt in het zonnetje! :) Toen ik thuis kwam aan mijn tourismcourse gewerkt en 's avonds hebben we heerlijk family dinner gehad met uncle Tom erbij. We hebben een huge ham gegeten! :)

Zaterdags moest ik overdag gewoon werken, en 's avonds gewoon wat leftovers gegeten. En toen ging ik douchen en optutten voor mijn eerste echte canadese typische houseparty! Iedereen neemt zijn/haar eigen drinken mee. Dus ik fles wijn mee genomen.. Haha, kom ik daar kijkt iedereen je maar wat vreemd aan, niemand drinkt hier wijn op feestjes! Nou, best genoag fles voor mezelf! Ik heb ontzetten veel nieuwe mensen ontmoet. Iedereen was in een super leuke mood, hihi, dus voor die avond had ik in 1x vrienden voor het leven gemaakt! Ze dansen hier verder niet echt op zulke parties, maar daar heb ik wat verandering in gebracht, ik heb muziek luider gezet en ben met wat meiden gaan dansen. Hihi, super leuke avond gehad! Zeeeeer geslaagd! ^^

Na vijf uurtjes slaap en een wild feestje stond Wieke 's ochtends vroeg alweer schoon te maken en daarna hebben we cross country skien gedaan, ik ging kapot! Ik heb heerlijk met mijn ouders geskyped toen ik terug kwam! En toen 's avonds had ik hockeypractise. Na een lekkere pittige training met veel cardio (alsof ik niet brak genoeg was) gingen we nog met de hele team naar the pub. En hebben we het ook nog best laat gemaakt voor een zondag avond. Haha al met al heb ik een top feest weekend gehad! Gelukkig dat ik een jong sterk lichaam heb. Pfoe, feesten en dan toch hard sporten.

Op maandag na een lekker dagje werken at the bakery ben ik met Berit, Rylie en haar boyfriend naar Twilight geweest. Helloooo Jacob! Haha, leuke film! Dinsdag heb ik in de ochtend een paar uurtjes gewerkt. En toen heb ik met grandma mijn skipas opgehaald, dat er voor zorgt dat ik vanaf nu tot de sneeuw weg is (t/m maart) elke dag kan skien! hahaha:) Ik heb pakketje van mijn ouders gekregen met wat kleding etc erin, en sinterklaas cadeaus! Kleding heb ik meteen in mijn kast gehangen, cadeautjes moeten nog even wachten! En toen was het alweer tijd voor een hockeygame! De maand november is bijna afgelopen, dus ze hadden nog 1 speciale avond voor de kanker fonds, ze verkochten nep snorren, en al het geld dat werd ingezameld die avond ging naar de fonds. Dus ik had voor de 1e period een snor. :) haha, mensen zaten me grappig aan te kijken. leuk leuk!

Op woensdag heb ik na werk wat boodschapjes gedaan voor het avondeten. Ik heb het avondeten voorbereid en was gedaan. Net een huisvrouw! ;) We hebben stampot koolraap gegeten! haha, heerlijk om weer eens te eten, en ook vonden mijn grandparents en mijn uncle het heerlijk!! :) Ik heb zelfs leftovers aan mijn baas gegeven, maar heb haar nog niet weer gezien! ;) na het eten ben ik naar een parkeer terrein gereden vol ijs.. en heb daar slipcursus gedaan.. oftewel, gewoon wat rondgespeeld in de auto, onder het mom van oefenen met autorijden op ijs! ;) Haha, wat een gekheid. echt craazzy dingen gedaan!

Op donderdag heb ik met John afgesproken at the bakery. Het is een oudere man met een ziekte, en ik help hem zijn huis schoonmaken.. Ik heb 4 en half uur gewerkt, het huis was erg stoffig, rommelig en viess... Maar hij heeft me betaald voor 5 uren, hij was zo blij met mij! En hij betaald me 20 dollar per uurrr!! hahah, 17.5 euro ofzoo.. 100 dollar op een middagje verdiend! En hij is zo aardig, ik kan goed met hem overweg. Toen van dat baantje naar mijn ander baantje met de exchangestudents.. :) We gingen leren curlen! hahah, het was eigenlijk best leuk stiekum! ;) En ik blijk een pro te zijn! Haha, ik had goede techniek, en scoorde de hele tijd extreem veel punten. hihi, errruuug cool Wieke is pro in curling. ;) Daarna, heb ik chilli met brood staan uitdelen en zelf lekker wat gegeten! En toen 's avonds snel naar bed, ik was kapot!

Op vrijdag was ik alweer vroeg bij de highschool, ik ging namelijk met de students naar Cranbrook for the Canada cup of curling. Haha, allemaal beroemde curlers daar.. Iedereen in Canada gaat er gek om, nou hihi, kende niemand. En vond het super saai! :$ hihi, ohwell. hebben we dat ook eens meegemaakt! doen is leuker dan kijken! ;) toen ik terug kwam, meteen door naar John, weer 2 uren gewerkt, hoppaaaa 40 dollar! heb kerstcadeaus voor hem ingepakt, en kerstkaart geschreven. Hij kan namelijk ook niet lezen en schrijven.. Toen ik thuis kwam moest ik hier opruimen, schoonmaken, recylcing etc etc. Heb pizza gebakken en helemaal opgegeten hihi. En toen weer hockeygame! Was een super exciting game! SUPER SPANNEND! Ik stond te schreeuwen en aan te moedigen, vooral helemaal exciting als je in de ochtend het curlen hebt gezien.. :P hihi!

Vandaag weer een hele dag gewerkt at the bakery. 's avonds bij uncle Tom gegeten, and Jeff was er ook. En toen hebben we film gekeken! Ik heb nu 3 baantjes, en beleef allemaal te gekke dingen! Heb het nog enorm naar mijn zin!! :) Dus ik kom nog maar niet terug! :P

Ik ga nu snel slapen, want morgenochtend ga ik vroeg te skien. Downhill skien! hahaha spannend!! :D

Laat alsjeblieft een berichtje achterr.. Hihi, vind ik leuk.. Maar dan kan ik ook even zien hoeveel mensen dit eigenlijk nog lezen.. :$

Lots of love,
xoxoxo Wieke

  • 04 December 2011 - 08:03

    Inge:

    Oh dear, DRIE baantjes? Zelfs als je lekker een jaar in Canada zit maak je het super druk voor jezelf.
    Veel plezier met de sinterklaas cadeautjes uitpakken! Wij vieren het vanavond inderdaad, altijd zo gezellig.
    Maar goed, jij viert dit jaar christmas he, dat was ook heel leuk.
    En dan nog skien! Waah, veeel succes, al was jij er best goed in.. Maar ga je ook van de hoogste af en dan de gewone, de hele drukke? Die vond ik doodeng..

    X uit buitenpost

  • 04 December 2011 - 10:34

    Moesje:

    KEEP ON WRITING! We lezen het nog steeds met heel veel plezier hoor! ;)
    We worden ook steeds jaloerserder, hihi! Helemaal nu je gaat downhill skien, potverdorie zeg! Supergaaf! Hier is het gewoon vies Hollands herfstachtig weer.. niks aan! Doe mij dan maar lekker een dik pak sneeuw! Zonnetje er overdag bij... heerlijk!
    Sounds like you are doing well girl! Ik ben supertrots ;) Love you!!! Dikke tut fan memmie. <3

  • 04 December 2011 - 10:48

    Kenadian:

    Wow! Wat leuk! En nu begint pas het ski-seizoen. Vanavond in Soest Sinterklaas vieren idd. Jammer dat jij er niet bij bent maar ik heb echt geen medelijding met je als het allemaal zo hoor! Geniet, geniet, geniet, groetjes van de Kenadian Piet! xxoo

  • 04 December 2011 - 10:56

    Witte Piet ;):

    heeey poepchinees :P
    We hebben het allemaal weer druk vandaag inpakken en gedichten maken... want we vieren vandaag Sinterklaas :P hahaa maar ik heb zkr geen medelijden want kijk 1 keer waar jij nu zit.... ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel jalours ! hahaha maaar noggg heel veel plezier wieke en maar weer snel ff skypen,... XXX De Witte Piet

  • 04 December 2011 - 11:21

    Het Liefste Broertje:

    heey wiekjepiekje,
    WOW weer heel wat beleefd!!:)
    Ik lees je blog nog wel alleen zet ik niet altijd een reactie....
    Maar zo te lezen heb je heel veel LOL
    Wij gaan vanavond sinterklaas vieren. Als het goed is heb jij ook wat cadeaus gekregen.We zullen vanavond proberen te skypen en pak jij dan je cadeaus uit....Wij moeten nu naar Soest dus ik ga.Ik spreek je miss vanavond en anders zien we wel weer:s
    xxx Het liefste broertje<3

  • 07 December 2011 - 08:42

    Wouter T.:

    Wieke, you're just living the dream, A-M-A-Z-I-N-G. Je moet alleen niet teveel werken he, ook genieten van je vrijheid! Anyway, keep up the writing!

  • 14 December 2011 - 02:51

    Jessica Kamsteeg:

    whoehoeeii i love your blogs girl!
    Live your dream!! and you do!
    and guess what, ik at net een dove chocolaatje en binnen in het papiertje stond een boodschap: live your dream! denk altijd aan jou :D hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieke

Living my dream!

Actief sinds 31 Juli 2011
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 35354

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 22 Oktober 2013

Mountain Livin' 2013

26 Februari 2013 - 28 Mei 2013

Cayman Islands

13 November 2012 - 28 November 2012

Visiting family in Ontario

30 Augustus 2011 - 13 Oktober 2012

Living in Canada for 14 months

Landen bezocht: