Loving life! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu Loving life! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu

Loving life!

Door: wiekeristimaki

Blijf op de hoogte en volg Wieke

24 November 2011 | Canada, Kimberley

Hello lieve Dutchies!!

Hoe gaat het daar in het mistige Nederland? Hier gaat alles nog steeds helemaal super! :)

8 November.. Ik moet in de ochtend werken at the bakery.. En het was weer payday! Altijd leuk natuurlijk, dus heb na werk mijn check meteen naar de bank gebracht en ben ff lekker 2e hands wezen shoppen! Hihi, We hebben 3 2e hands shops hier, en ik ging er gewoon even rondsneupen. Ik begon bij 1 die meer huis spul heeft, en wat meer kleine electronische apparaten. Nouja, wat moet Wieke daar nou? Nou, ik had maar even bedacht dat ik een fohn moest kopen, aangezien ik die van grandma altijd leen, en ik weet niet of ze daar wel altijd zo blij mee is? :P Maar ze hadden geen fohns, maar wel heb ik een krultang gekocht! Ahg, het koste niks, en leek me wel eens leuk om te proberen, krullies.. Toen ging ik naar de volgende winkel en daar hebben ze allemaal sport spul. Allemaal skies, snowboards, hockey gear. Dus heb even bij de hockeygear rondgekeken. Maar er waren misschien wat dames die wat extra dingen voor mij hadden, dus ik moest eerst met hun bellen om te zien wat ik wel en niet zelf hoefde aan te schaffen. Toen ging ik naar de laatste 2e hands winkel maar dit is echt een hele leuke/mooie winkel! Het is allemaal vrouwen kleding, maar het is allemaal wel netjes goed uitziende kleding! Bijvoorbeeld galakleding etc, sommige meiden dragen dat maar 1x en dan doen ze het alweer weg. Dus veel van zulke kleding hing daar. Hier heb ik een nieuwe winterjas gekocht. Helemaal leuk! Beetje goud/beige kleur, en met een bontje. (Er zijn wel foto's op facebook) Ik heb natuurlijk al een ski jas die ik ook wel als gewone jas kan gebruiken, maar ik vind deze wel leuker om gewoon te dragen. En hij is super warm, en goede kwaliteit! Is 50% gevuld met eendenveren en 50% met duck down. Hihi, lekkerrr warm!
De volgende dag na werk ben ik weer terug gegaan naar de 2e handswinkel waar ze de hockeygear verkochten. Daar heb ik mijn complete gear gekocht voor 100 dollar. Haha, er was al een andere meid zo trots dat ze het voor 300 dollar had gedaan!! En ik heb het zelfs nog goedkoper dan dat! Maar ik heb wel alles tweedehands, en er was een meid waar ik een broek van kon lenen voor het seizoen. En het is prima dat alles tweedehands is, ik doe het toch maar voor 1 seizoen! Maar ik vind het helemaal leuk! :) 's avonds ben ik met Riley,Berit,Jeni,Charlotte naar de bios geweest! We hebben puss in boots gezien, ik vond het enorm leuk! Het is zegmaar die poes van shrek, en die heeft zijn eigen film nu. Ik heb veel gelachen!
Donderdags was er 's avonds weer een hockeygame. Maar de hostparents van Mitch & Jordan die konden niet en daar krijg ik altijd een ride van. Dus ik heb mezelf naar the game gereden. (grandpa wel in de auto natuurlijk;)) En heb gewoon gezellig naast de andere meiden gezeten die gewoon ken van the games. Mitch & jordan hebben allebei gescoord die game!! Ze hadden wel 3-2 verloren.. Maar ze hadden beide gescoord! Haha, en hun hostparents zijn echte diehard fans dus die baalden al dat ze niet naar de game konden, en dan scoren ze ook nog beide! Hahah! Ik kwam Brad, Nils & Timo daar tegen dus na de game nog mee staan ouwehoeren. Ik moest toch wachten tot Mitch & Jordan gedouched waren etc want zij zouden mij weer thuis brengen. En dat hebben ze gedaan. Toen ik thuis kwam heb ik nog even gezellig met grandma wijntje gedronken! En ben ik lekker gaan koesen.
Vrijdag 11-11-11.. Rememberance day! Ik ben in de ochtend naar de herdenking ceremony gegaan.. Grandpa & Grandma gingen niet, nou ik vind het belangrijk dus ik ben wel gegaan. Alle hockeyplayers waren aanwezig in pak, haha zag er goed uit. ;) En de herdenking was heel gaaf! Er was een zo'n oude vliegtuig van die tijd die overvloog, en ze speelden doedelzak. Dat is allemaal anders dan in Nederland. Maar we hadden alsnog de trompetspeler, het 2 minuten stil zijn, en kransen leggen. Brad zag er ook super netjes uit! Ik kan hem eigenlijk alleen maar met pet op. En nu had hij zijn haar netjes in de gel, netjes stropdas. Haha ik was helemaal onder de indruk, had ik nooit van Brad verwacht! Maar hij moest ook krans neerleggen, omdat hij dat deed namens de highschool. Brad heeft me na de ceremony thuisgebracht Het heeft de hele dag gesneeuwd! En dit is echt sneeuw dat er waarschijnlijk vanaf nu niet weer weg gaat tot volgend jaar! Dus heb in de middag lekker een wandeling in de sneeuw gemaakt, en toen ik thuis kwam gingen grandpa en ik joggen in de sneeuw. Haha, ook weer een hele ervaring, rent heel anders!
Zaterdag heeft het ook de hele dag gesneeuwd, en ik moest de hele dag werken, maar grandma en grandma waren al cross country te skien geweest! Maar toen was het zondag! Toen ging Wieke ook te cross country skien! Ik vind het heerlijk! Je zweet je kapot! En het is een enorm goede sport, je gebruikt bijna alle spieren! En gewoon lekker in sneeuw, genieten van het zonnetje! Na het skien wat gerelaxed, want ik was best moe! Mijn lichaam moest weer even wennen aan het cross country skiene! En toen 's avonds had ik weer hockeytraining! (L) I love it!
Maandag moest ik weer de hele dag werken, maar jeetje ik geniet echt van mijn baantje! Natuurlijk zitten er soms wat zeur klanten tussen, maar over het algemeen komen er zoveel bijzondere leuke mensen binnen, en ze houden allemaal even een praatje, of zijn nieuwschierig waar ik vandaan kom en wat ik hier doe etc. Maar ik voelde me die dag eigenlijk niet echt helemaal toppie, ik had buikpijn en super moe, en de spierpijn die ik had hielp ook niet echt. Maar ik heb de werkdag overleefd en ben 's avonds gewoon vroeg op bed gegaan, want er waren hier veel mensen ziek, maar ik wilde niet ziek worden!! Dus heb super veel geslapen die paar dagen! En ik ben uiteindelijk niet ziek geworden!! :) Heb eindelijk eens naar mijn lichaam geluisterd en het de rust gegund! Zie, 18 jaar en meteen een stuk wijzer! ;) haha!! Dinsdag hebben we the christmas decorating in de bakery gedaan! Ja mensen, 15 November waren we al met kerstversiering bezig! Die Canadezen kijken zo enorm naar kerst uit, het is niet te geloven! En wij hebben in Nederland sinterklaas nog he? Maar hier hebben ze verder geen holiday er meer tussen, en is november eigenlijk best een saaie/dode maand in Canada! Dus iedereen heeft al verlichting rond het huis, en in de bomen etc. (Kerstboom nog niet hoor, niet komt waarschijnlijk 1 december!) haha, ook nog vroeg! Maarja. Ik vind het eigenlijk wel gezellig hoor, want met al dat sneeuw hier, heb ik toch eigenlijk ook al echt winterse en kerstgevoel! In de middag ging ik aan mijn tourismcourse werken en ben ik later in de middag weer met grandpa te joggen geweest! Ohhh, het was zo koud, dus wij rennen om het leven! ;) Hihi, nee ik had me wel warm aangekleed! Dus was wel ff lekker, maar ik had super rode wangen van de kou! Hihi best schattig.. ;)
Woensdag heb ik voor mijn lovely grandparents gekookt en heb ik Hollandse gehaktschotel gemaakt Yummiieeee!! Ze vonden het beide erg lekker!
Donerdag heb ik lekker met grandma gelunched at budhabelly haha, ik vind de naam zo leuk! Maar het was echt heerlijk!! We zouden te cross country skien, maar het sneeuwd zo erg! Dus gingen we lekker te lunchen! We hebben wat boodschapjes gedaan, en tourism assignment gewerkt.
Vrijdag!! Grandpa was jarig, hij is 59 jaar geworden! die old-fart! ;) hihi.. Grandpa moest zelf werken, dus ging eerst met Laurin afspreken.. We zouden te zwemmen, maar dat kon niet omdat ze training hadden daar.. Dus hebben we lekker hele middag in de Beantree gezeten, lekker warme chocomel gedronken en gewoon de hele middag gepraat! Was super leuk en gezellig! toen ik thuis kwam was grandpa thuis en had ik cadeautje voor hem. Canadezen doen niet aan cadeaus en verjaardagen zijn geen bigdeal. Nou ik ben een dutchie dus had een cadeautje.. Grandma koopt namelijk geen vreterij meer voor ons, tot christmas.. Dus had ik voor hem reesespieces gekocht. zijn lievelingschocolade! Dus daar kon ik hem super blij mee maken!
Zaterdag 19 november moest ik de hele dag werken, was echt een leuke werkdag! Allemaal leuke klanten weer in de winkel! Bijvoorbeeld een man van 92 die zei tegen mij: I'm looking for a new vrouw. Dus ik helemaal verrast door het Nederlandse woordje!! Bleek dat hij in de oorlog had gevochten en toen dus in Nederland was geweest! Dus ik zo: I wanted to ask you what you think of the Netherlands, but it wasn't a nice place to be in the war I guess. Zegt ie: Yeaah, those fucking Germans shooting at me!! Haha, moest hij erzelf vet hard om lachen! Haha geweldig! Ik wil dat ik nog zo humoristisch ben en vol van leven ben op die leeftijd! Dus zulke klanten 'make my day!' 's avonds was the light up at the platzel. Dan gaan alle lichten in het centrum uit voor een half uur ofzo, en dan gaan ze allemaal tegelijk aan, inclusief alle kerstverlichting etc. En dan komt santa claus langs etc. Ik ben daar niet heen geweest! Ik ben naar de hockeygame gegaan, en ik had een goede keuze gemaakt achteraf gezien! Ik hoorde namelijk van super veel mensen dat het gewoon veeeeel te koud was, iedereen had koude tenen en had het zo koud dat je eidenlijk niet echt meer kon genieten!
Zondag 20 november!! Happy birthday Ylse!! Ik heb in de middag met Ylse gebeld! Was wel even weer super leuk om te horen hoe het daar gaat etc! :) Ik heb met dad geskyped, ook super leuk en goed gesprek gehad!! Ik heb echt de beste dad ever!! :D En toen gingen grandpa en ik te cross country skien weer, en 's avonds had ik weer hockeypractise! Helemaal leuk! Mijn gear is allemaal goed, zit allemaal lekker etc! En het gaat al veel beter met schaatsen, en puckcontrol, mijn achteruitschaatsen gaat steeds sneller en sneller!!

Dan eindelijk aangekomen in de week waar we nu zitten!! (Ik heb geloof ik alweer een enorm verhaal! Ik ben vanaf nu van plan om gewoon wat vaker even een berichtje te sturen als tip van mijn dad! Want mijn dad wil soms graag weten hoe het met me is, of wat me bezig houdt en dan duurt het 2 weken voordat ik weer een bericht heb. Dus hij heeft voorkeur aan vaker wat berichtjes. Dus dat zal ik gaan doen!) Is misschien ook wel leuker, want dit zijn van die enorm grote berichten!! En ik kan misschien de kleine grappige of leuke dingen niet meer herinneren.. Dussss dat jullie het even weten!! ;)

Maandag heb ik weer de hele dag gewerkt! Dinsdag heb ik in de ochtend gewerkt, en had ik weer een nieuwe paycheck! En toen gingen grandma en ik te shoppen in Cranbrook. Ik ben zo enorm trots op mezelf! Ik heb alleen dingen gekocht die ik echt even nodig had, en geen jasjes, vestjes of andere dingen. GOED HEE?! Voor mensen die me goed kennen, en weten dat ik zo shop a holic was, weten hoe goed dit is. :P Ik heb dus een ondershirt gekocht gewoon lichte stof voor cross country (omdat je het daar zo heet van krijgt) of voor onder mijn hockeygear. En nog een ondershirt dat van fleeze stof, lekker voor het skien als het zo koud is! En heb nog 2 leggins gekocht, want die andere heeft een gat, dus kan ik die gebruiken voor langondergoed, voor skien etc. en nog 4 hempjes, andere zwarte hemdje was al helemaal verwassen! dus heb nu weer lekker wat basics, altijd goed! En laat ski season maar beginnen, ik ben er klaar voor! :) Ik heb in mijn dagboekje geschreven en ik heb mijn lieve beppe een enorme brief geschreven! Ik had zo'n goed boek van haar gekregen, dus daar ben ik haar heel dankbaar voor. Had een chistelijke gedachte.. En heeft me hier ook wel goed aan het denken gezet over mijn geloof etc. En dat heeft me weer goed door bepaalde strugles heen geholpen. SO THANKYOU BEPPE. And thanks God. :D

Woensdag 23 November. Wat een vreselijke dag! Ik kan wel huilen!! :( HET REGENDE DE HELE DAG!!! We hadden al een halve meter sneeuw liggen, we konden eigenlijk al skien, maar we moesten wachten tot de hill opging.. En nu regende het!! Dikke vieze bende toen ik naar werk liep en weer terug!! Alles was helemaal nat. :( Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen: maar wat baalde ik dat het zo warm weer was! :( haha, 6 graden, en ik vind het warm dames en heren. Tja, we hadden al een paar nachten met -20! Dus opzich is 6 graden dan wel warm toch? ;) Dus in de middag heb ik met mijn vrienden cupcakes gemaakt! Rainbowcupcakes. We deden het eigenlijk voor Berit. Want haar vriendje die dus nog in Duitsland zit, had met een andere meid gedate etc. Hmm, niet zoo mooiii. Dus rainbowcupcakes voor Berits liefdesverdriet! We hadden prinsessen papier waar de muffins zegmaar inmoesten, en het beslag had ook allemaal kleur in het, en toen gingen we het ook helemaal versieren met gekleurde icing, en gekleurde sterretjes.. En Berit kreeg een roze glitter kaars in de hare. Haha, heeeeeerlijk kinderachtig, maar we hebben genoten!! :) En Berit was opgevrolijkt, dus daar ging het om toch? :)
Nu is het donderdag 24 November... Ik ga vanavond met uncle Tom daten.. haha ik heb er zo'n zin in! Wat heb ik hem gemist zeg!! Maar hij is gisteravond aangekomen, en ik zie hem vanavond eindelijk weer. Gaan we lekker samen avond eten.. of uiteten of zelf koken weten we nog niet. En dan hebben we heeeeeeel wat bij te praten! Hij is een maand lang weg geweest! Sooo looking forward to that! :)

So lovely people, dit was weer een update vanuit Canada! Zoals ik zeg hopelijk de laatste super lange, ik zal mijn best doen om het wat vaker te doen, en wat korter dan. Is wat makkelijker om te lezen. Want jullie zijn natuurlijk ook druk met jullie eigen leventjes! Laat aub wat van jullie horen, hoe gaat het daar in Dutchieland? Ik mis jullie wel hoor! ;)

Dikke kus vanuit Canada!! :)
WIEHOEEEE, het sneeuwd nu weer!! Maar wel super glad, want dat slush is nu bevroren, spannend! :P

P.s: kijk op facebook voor foto's etc! Ik ben super actief op facebook, dus als je op de hoogte wil blijven kijk vooral ook daar op!

  • 25 November 2011 - 08:11

    Pake:

    love you

  • 28 November 2011 - 21:01

    Moesje:

    Jeeeeeeemig Wiekjepykje, wat een lang verhaaaaaaal, haha!
    Goeie tip van dad: vaker leuke korte berichtjes! Hihi... LOve you girl!
    Dikke tut!

    ps: Wij zijn helemaal NIET jaloers op jou hoorrrrrr...... ;) WAAAAH

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieke

Living my dream!

Actief sinds 31 Juli 2011
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 35353

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 22 Oktober 2013

Mountain Livin' 2013

26 Februari 2013 - 28 Mei 2013

Cayman Islands

13 November 2012 - 28 November 2012

Visiting family in Ontario

30 Augustus 2011 - 13 Oktober 2012

Living in Canada for 14 months

Landen bezocht: