Halloween & Bday & andere exciting stuff! :) - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu Halloween & Bday & andere exciting stuff! :) - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu

Halloween & Bday & andere exciting stuff! :)

Door: wiekeristimaki

Blijf op de hoogte en volg Wieke

07 November 2011 | Canada, Kimberley

Hee super lieve mensen!

Waaauw! Alweer 2 weken geleden dat ik een blog heb geschreven! Unbelievable hoe druk ik het heb. Maar ik geniet nog zoooo enorm van alles wat ik doe! En ik ben hier nu ook al meer dan 2 maand! Woehoeee, time goes fast when you're having fun!

Zo wat had ik als laatst verteld? Ohja, 25 Oktober was mijn laatste blog en toen was ik met de hockeyplayers naar Cranbrook geweest.. Naar de mcdonalds etc. Dus dan nu woensdag 26 October. Nou deze dag was niet echt super bijzonder eigenlijk. Ik had in de ochtend gewerkt, en toen de hele middag bezig geweest met mijn tourism course! Wel iets zeer positief is dat ik al DRIE TIENEN heb behaald met mijn tourismcourse! Ik vind het enorm leuk en interessant. Dus dat maakt het dan ook wel makkelijker om er voor te leren en opdrachten te maken en dan goede cijfers te behalen. Maar 3 tienen is wel erg nerd achtig hoor ik mijn broertje alweer zeggen. Haha!
Donderdag had ik lekker vrij van werk en ging ik met grandma onze nagels laten doen. Ik heb ons er heen gereden in haar rode mercedes cabrio. Waaauww, lekker hoor! Hihi, het was best fris maar ik moest natuurlijk met het dak naar beneden rond rijden en de muziek lekker hard. Ik heb de boel weer ff op stelten gezet in dit kleine dorpje.. hihi! Wat was dat genieten zeg! Mijn 5de keer autorijden en meteen in zo'n dure mooie auto! Daarna zijn we naar Cranbrook geweest want ik moest even mofkes (handschoenen) kopen. Ik heb wel goede skihandschoenen, maar voor als ik naar werk ofzo loop mag ik wel een beetje fancy handschoenen hebben. Dus ik heb zwarten met een leuk bontje. Hihi. :) 's avonds ben ik naar hockeygame geweest om the guys weer even aan te moedigen! haha, het wordt echt hilarisch dit seizoen want ze hebben een regel: ze mogen niet naar de kapper voor het hele hockeyseizoen. als ze dat wel doen moeten ze 50 dollar betalen! Dus wordt een duur kappersafspraak.. Maar dus alle hockeyers zullen straks met heerlijk fout haar rondlopen, wordt wel lachen!
Vrijdag had ik ook vrij. Ik ben wat wezen shoppen in Kimberley tot zover dat kan. Heb even gewoon lekker rondgesneupt, even lekker handcremepje gekocht en een nieuw halloween costume. Want ik had een costume nodig die wat handiger en sneller was dan mijn vampieren costume. Dus dat is gelukt! Toen in de middag heb ik met Andrew afgesproken.. Hebben we zijn halloween costume klaargemaakt.. En wauwww, haha wat een costume heeft hij! Als je op youtube opzoekt: LMFAO - sexy and I know it. Nou hij is dus verkleed gegaan als die dude. Dus een bruine afro pruik, en hij had precies dezelfde bril besteld. En hij had ketting etc. En de foute speedo had hij ook. Maar we moesten zijn schoenen dus wit verven en 'party' en 'rock' met zwart erop verven. Haha, ik verklaarde hem voor gek dat ie alleen in een speedo ging, maar ik vond het echt super gaaf! Andrew en ik hebben 's avonds samen gegeten en hebben ons zelf omgetoverd in zombies en hebben meegedaan aan een zombiwalk downtown. Wel had ik een enorme blunder met het schminken. Ik heb trouwens af en toe wel meer grote blunders hier gewoon omdat ik dingen letterlijk vertaal bijvoorbeeld. Dus een voorbeeld met het schminken: Ik was me aan het schminken, en toen zei Andrew: Can you put my make up on, because I'm a guy I have no idea how to do that. So I said: Yes, after I'm done I will do you. Hahah, toen viel er een ongemakkelijke stilte, maar toen moest Andrew enorm hard lachen, en ik echt zovan: oohneee, zo bedoelde ik het niet, ik bedoel I will do your make up on. ohwell, we konden er wel om lachen. ;) Dus we gingen met een stuk of 50/60 zombies door de straten lopen. En dit was allemaal voor een goeddoel. Dus was wel gaaf. (foto's op facebook te bewonderen.) Toen ik daarvan thuis kwam had ik nog met Kalvin geskyped, nou dat was echt hilarisch! Want we waren eerst gewoon leuk aan het praten etc maar ik hoorde de hele tijd dikke kabaal op de achtergrond.. Dus ik vragen wat het was. Hij zei: wil je niet weten.. haha, maar hij heeft me toch laten zien. Dus hij liep met de laptop door het studentenhuis heen waar hij woont en ik zag gewoon allemaal feestende mensen, en 1 jongen was in slaap gevallen dus 2 andere jongens waren snor en vanalles op hem aan het tekenen met watervaste stift. Haha, was echt super grappig om te zien! Maar echt craaaazzzy als je daar woont en elke avond feestjes hebt.

Op zaterdag heb ik de hele dag gewerkt. Ik moest tot 17.30 uur werken, en toen moest ik 18.00 uur al bij mijn baan met de exchangestudents zijn.. Dus daar had ik een snel costuum nodig, want vampier was best veel werk. Dus ik ging als een muisje. Ik had oortjes en een staart, en heb met oogpotlood snorharen en zwart neusje gemaakt. En al zeg ik het zelf: ik vond dat ik er schattig uitzag hahaha! Dus met de exchangestudents gingen we naar dit super oud (canadian standards, want eigenlijk is niks hier super oud.. ) en verlaten dorp voor halloween weekend. Hier hadden ze voor halloween weekend spookhuizen en trick or treating enzo. Was wel leuk! Wel was het enorm koud! Maar ik had lekker mijn snowboots al aan! Toen ik thuis kwam zat ik wat te smsen met vrienden om te kijken of er ook wat parties waren, veel gingen niet meer door! Omdat het zo koud was, en er waren een paar voor buiten gepland.. Voor de rest gingen al mijn oudere vrienden naar discotheek, maar omdat het halloween avond was, was het best wel duur.. En ik mag officieel niet naar binnen he? Maar toen vroeg Berit of ik op haar sleepover party wou komen.. Dus ben ik daar heen gegaan! We hebben enorm veel lol gehad! Altijd gezellig een payamaparty with the girls.. Zondagochtend hebben we heerlijk ontbeten! American pancakes.. echt genieten dat hoor.. ;) In de middag heb ik geschaatst met Laurin. 's avonds heb ik film gekeken met Jordan and Mitch. (2 hockeyplayers die in mijn straat wonen) omdat het halloween weekend was vonden zij dat we een horror film moesten kijken. Nou heb eens met Inge mothman gekeken, en op Matthijs zijn feestje een horror film met allemaal Japanners.. Nou van die laatste heb ik nog steeds trauma's ;) Maar hup, ik wil mezelf niet laten kennen, en moest wel goedkomen, ik zat tussen 2 brede hockeyplayers in, dus als ik niet durfde te kijken kon ik mezelf altijd verstoppen achter hun brede schouders. We hebben paranormal activity gezien, maar het viel best wel mee met hoe eng het was. Hahah, en bijna geen andere film kan erger dan die film met die Japanners! hahaha!

Maandag, een start van een nieuwe exciting week! Vandaag was het halloween dus ik ben wezen trick or treating! Ik heb maar 2 straten gedaan, want wou het alleen voor de ervaring doen maar had toch een hele tas vol snoep! Haha! Veel mensen deden de deur open en hun eerste reactie was: aren't you a little bit to old for this? Me: Noooo, this is my first halloween ever. I'm from the netherlands. Dus toen vonden ze het wel goed, en kreeg ik super veel snoep! Dinsdag moest ik weer werken, en heb ik in de middag Inge gebeld want Inge was jarig. Ik heb Ylse gemaild, uitnodigingen voor mijn party verstuurd, was gedaan etc. Toen woensdags heb ik gewerkt, na werk moest ik naar de postoffice want daar was een pakje van the netherlands. SPANNEND! Moest natuurlijk wachten tot 4 november.. Dus ik was naar huis aan het lopen helemaal blij en excited dat er een auto naast me stopte. Het was Mark (ook een hockeyplayer) hij bood me een lift aan naar huis. BETER! :) 's avonds heb ik met Brad afgesproken, hij heeft me opgepikt en hebben toen bij hem thuis film gekeken, we hebben bad teacher gekeken met cameron diaz en justin timberlake, zeker een aanrader wat heb ik gelachen! En toen hadden we het op een gegeven moment over dansen etc. en toen hadden we het over the snake. Ik zei dat ik dat wel kon in een ver verleden, maar ik wist niet zeker of ik het nog steeds kon.. Dus ik zei dat hij het eerst moest laten zien, maar hij had geen idee hoe het moest. Dus ik heb enorm gelachen, en toen was het mijn beurt, en yaaaay ik kon het nog. :) Donderdag moest ik weer de hele dag werken. Een vaste gast heeft me een extra baantje aangeboden.. Aangezien ik altijd druk aan het poetsen ben in de bakkerij vroeg hij of ik zijn huis ook wou schoonmaken, en dan zou ik 15 dollar per uur verdienen! Nou, daar zei ik geen nee tegen! ;) Dik veel money.. :) En het is maar voor 1x per week. Nou, kan ik er altijd extra bij doen. Hoef geen belasting te betalen, mooi extra zakgeld! :)

EN TOEN WAS HET ZOVER!!! 4 NOVEMBER!! WIEKE IS EINDELIJK VOLWASSEN! ;) hihi! Wat heb ik een topverjaardag gehad! Ik werd vroeg in de ochtend wakker want ik had mijn wekker gezet. Ik begon eerst op mijn telefoon super veel berichtjes te lezen etc. Toen ging ik naar boven en zag ik dat er sneeuw was! Jippieee!! Mijn eerste cadeau al! Eerste verjaardag met sneeuw! En het heeft de hele dag gesneeuwd! Dus we hadden 10 cm ofzo denk ik? En dat ik volwassen mocht worden in het land waar ik geboren ben is ook wel bijzonder. Grandpa en grandma waren allebei niet thuis.. Maar dat was geen probleem.. Ik heb lekker gedoucht, leuke kleren aan en opgetut voor de dag. Toen heb ik eerst met mijn dad & broertjes geskyped. Mem was druk aan het werk bij de VILA. (Jaloers op haar baan, zo super!) Maar ik mocht dus eindelijk al mijn cadeautjes uitpakken! Ik had een super mooie grote kaart, waar iedereen van het gezin iets in had geschreven. Dat was eigenlijk 1 van de mooiste cadeaus. Zelfs Maya had er iets ingeschreven hihi. de cadeaus: klompensleutelhanger, bling-bling armband, 2 lippenbalms. (1 echt voor skiing dus krijg je van die witte lippen van hihi, en die tweede voor het tutten van canadian guys? hihi, nee hoor :P ) kauwgompjes, (zelfde reden?;)) raadsel en rijmpjes boek, chocoladepepernoten, nieuw dagboek + pennen, en ik had dus al van mijn ouders een nieuwe muts en 50 dollar gekregen! Dus ik ben super verwend. Daarna ging ik met pake en beppe skypen en mocht ik al hun cadeautjes uitpakken! hihi, wat een feest!! Weer enorm veel cadeautjes: zo'n Jezus armband die ik al een tijdje wou. Met maria enzo erop. ;) een leesboek, mooie boekenlegger, kaarsje (lichtje voor in de donkere tijden) dropjes, mooie hanger voor aan mijn tas milka chocolade en 50 euro! Echt way to crazy! Toen probeerde ik wanhopig contact te zoeken met Inge, want ik zou ook met haar skypen, maar het kwam steeds niet helemaal goed uit. Dus heb ik de cadeaus zonder skype maar geopend, en INGE IS EEN TOPPER! :) hihi, ook leuke cadeaus! een kalender van Nederland, dus met de windmolens en de koeien enzo, haha erg leuk! pepernoten & stroopwafels. En een travelboekje about de 80 plekken die je in Europa gezien moet hebben. Maar dan ipv al die typische plekken zoals barcelona etc, zijn het wat meer onbekende plekken, dus helemaal leuk!! Na het uitpakken van alle cadeaus ging ik cake bakken, en heb ik nog met mijn lieve top moeder geskyped. hihi, ik heb echt de beste ouders en broertjes in de wereld! :) Ze zijn zo super lief, en staan echt achter me met alles wat ik doe etc. Ik ben super trots op ze! In de middag kwamen mijn vrienden voor m'n party. Toen ik de deur open deed stonden ze met 'I love Wieke' in hun handen, hihi super lief! Ze hadden nog een sieraden doos zelf gemaakt voor me. Goed voor al mijn armbanden etc. En ook hier zat allemaal kauwgom in, ik zei al: is dit een hint ofzo? Maar ze plagen me allemaal heeerlijk hier.. Ze zeiden: we weten hoe leuk de hockeyplayers je vinden dus je moet altijd frisse adem hebben je weet maar nooit! ;) haha FIJN. :P En ze hebben me een verjaardagsmok gegeven met; happy birthday op de voorkant, celebrate aan de binnenkant en op de achterkant: I'm an adult? How did that happen? And how can I make it stop? Haha, dus dat was ook wel erg leuk! En ik heb nog 2 hot hunks for my bday gekregen van Nicole.. hihi, die had gewoon 2 knappe kerels uit een magazine geknipt. :P En ze hadden nog een versje voor me. 5 completten en de eerste begon met een W 2e met een I en zo door ;) toen hebben we cake gegeten, pool gespeeld, drankspelletjes gedaan zonder drank. dus we hebben wel een leuke gezellige middag gehad. Toen iedereen weg was, kwamen grandpa en grandma thuis en feliciteerden zij mij. En ik wist mijn cadeau al een tijdje, ik zou een ski pas voor de winter krijgen. En dat is super duur! Maar toch kwamen ze nog met wat cadeaus aanzetten die gekkerds! 3 super mooie kleine sieraden doosjes dus voor mijn ringen, en oorbellen etc. met allemaal bling bling etc. erg mooi! een tegoed bon voor de kapper twv 50 dollar. Want ik wilde hier graag naar de kapper, maar het verven is hier zo belachelijk duur, dus zo wilden ze me daar mee helpen. en een fles wijn! Nou we hebben er meteen maar 1 op gedronken! :) Grandma drinkt namelijk altijd rood, maar nu had ze speciaal voor mij een zoete witte gehaald! :) Daarna zijn we uiteten gegaan in een pub, we zeiden dat het mijn bday was en dat ik 19 geworden was. en toen zeiden ze zelfs; oh je lijkt ouder dan dat. haha, ik moet wel lachen want ik dacht mijzelf; jullie zouden eens moeten weten, ik mag hier nog niet eens komen want ik ben nog maar 18.. Maar grandpa en grandma hebben me dus getrakteerd op een heerlijk dinner, en na afloop kreeg ik verjaardags toetje met sterretjes erin etc. helemaal leuk! Toen we thuis kwamen kwam Andrew nog langs.. Hebben we nog hele gezellige avond gehad! In de middag had die lieve Ylse trouwens nog gebeld, heb ik nog heerlijk een uur ofzo mee gekletst. hihi, ik mis mijn vrienden stiekum toch wel een beetje! ;) En die lieve Kalvin belde 's avonds nog!
DUS ZEER GESLAAGDE BDAY! :)

Toen zaterdag ochtend stond ik al vroeg bij de highschool want ik moest werken als chaperone. We gingen namelijk naar een Canadian football game. Calgary stampeders vs Winnipeg blue bombers. super spannende wedstrijd en ook wat een ervaring! super groot stadion, sexy cheerleaders, vuurwerk, etc etc. Echt zoals je het in films etc ziet, ik heb echt een super mooie dag gehad! En super gezellig. En mijn baan was die dag alleen foto's maken etc. Nou super toch? Dat is echt een topbaan hoor! ;)Maar wel enorm lange reis, die dag totaal 11 uren in de bus gezeten. Dus ik kwam 's avonds laat thuis en toen belden en smsten de hockey players. Ze hadden 6-0 gewonnen en hadden een grote houseparty, dus ik moest ook komen etc. Maar ik ben niet gegaan, ik was zo gaar als een gympie. Wel jammer dat ik zo'n party gemist heb. Maar er komen vast nog genoeg! ;) En dan zondag!! Ik heb overheerlijk ontbijt gehad! scrambled eggs en vers fruit etc. Ik heb gejogd in de sneeuw, best fris opzich. ;) En toen heb ik opgeruimd en schoongemaakt en in mijn dagboek geschreven etc. en ik heb foto's geupload op facebook! Ik heb nog een paar in het album canada 2011 geupload maar ik heb ook een nieuw album met winter 2011.. dus zeker kijken mensen! ;) verduidelijkt mijn blog ook wat meer! ;) En toen 's avonds heb ik geicehockeyed met het vrouwenteam, het was hgun eerste training van het seizoen. En ik wou het wel eens proberen, gewoon voor de lol. Ik bedoel ik ben nu toch in Canada moet ik eens alle gear aantrekken en icehockey proberen. Nou, daar hebben we het probleem al.. Wist ik van te voren ook al wel, Wieke houdt van bijna iedere sport: dus ook deze: I LOVE HOKCKEEEEEY!!! :) En zo'n leuke groep vrouwen. vrouwen in de 50 maar ook allemaal meiden in de 20.. Ik ben wel weer de jongste, maar je voelt niks van de leeftijdsverschillen.. En er zitten echt paar super mooie meiden tussen, dat je echt denkt hun en hockey?! Maar zodra die meiden/vrouwen hun gear aantrekken zijn het net kerels! haha we hebben hard getraind, lekker gezweten, elkaar lekker met de sticks op de kont slaan of hard op de helm slaan en elkaar aanmoedigen etc. haha, helemaal super. Past helemaal bij mij, ik vind het leuk om vrouwelijk te zijn, maar ik hou van de stoere sporten! :) Na de training naar de pub en bierdrinken. Haha ik vind dat ook zoiets voor kerels, maar dat is eigenlijk heel normaal hier.. Alle meiden drinken hier bijna bier! ;) Dus moet het misschien toch maar leren drinken, staat wat stom als ik daar met mijn wijntje tussen ga zitten. haha! Maar helemaal super dus, echt weer zo'n teamgevoel dat ik wel heb gemist. Dus jongens, naast MMA,skien en langlaufen ga ik ook nog gear aanschaffen en ga ik het hele seizoen icehockey doen! :) Wat zal ik afgetraind zijn als ik terug kom zeg! :P helemaaal leuk! Heb meteen die avond ( in nederland vroeg in de ochtend) mijn ouders wakker gebeld, ik moest mijn dad even trots maken dat ik nu icehockey doe! :) haha! Volgens mij was ie wel beetje trots! :)

Vandaag is het maandag, ik moest de hele dag werken. Wel had een klant dit weekend een cadeau voor me achtergelaten. Super lief! Hele dure bonbon, omdat ik hem vertelde dat ik goede chocolade miste.. In de slagerij kreeg ik ook cadeaus van klanten en hier weer hetzelfde. Met mensen omgaan, dat is gewoon de baan die ik nodig heb! Ik ken al zoveel mensen alleen al door mijn werk! Ik ben namelijk ook al dikke vrienden met de postbode etc. Helemaal leuk! Maar ik had spierpijn en was super moe, dus wel vrij lange dag dan. Ik had natuurlijk druk en lang weekend gehad! En nu is het alweer 20 over 10 's avonds, en ik had gezegd dat ik vroeg op bed zou.. Maar ik had echt het gevoel dat ik toch maar weer eens een blog moest schrijven.. Anders zullen jullie vast wel afvragen waar ik allemaal mee bezig ben! Maar het gaat dus super goed met me, ik vind het sporten helemaal super! Leuke vrienden allemaal, beleef allemaal te gekke dingen!! Btw, het gaat super op mijn werk! Ik heb loonsverhoging gekregen, aangezien ik een harde werker ben en de zaak overdag al in mijn eentje run! :) Dus dat is zeker leuk en goed om te horen! :)

Ik moet nu dan toch echt wel op bed! Moet morgen de zaak weer openen! ;) En volgens mij hebben jullie nu eerst ook wel weer even genoeg om te lezen! Sorry, als ik veel fouten maak? Ik heb het zelf niet eens door? Maar ik hoor het soms van mensen dat mijn Nederlands echt al heel slecht is! Ik sprak ook al engels met Inge de andere dag.. want mijn nederlands is gewoon verschrikkelijk! Fries kan ik nog wel, omdat ik dat met mem en pake en beppe spreek.. ;) ahgja, jullie begrijpen me vast wel!

Please laat iets van jullie horen! Ben benieuwd hoe het aan die kant van de wereld er aan toe gaat.. En foto's zijn op mijn facebook te bewonderen!

Lots of love and kisses,
Wieke xoxox

p.s: weersverwachting etc. op deze site klopt totaal niet. Ik zou wel willen dat het nu 20 graden was! :P Het is hier nu op dit moment -11! ;) Opzich lekker fris. (NIPPELEY! :) POP,POP)

  • 08 November 2011 - 05:31

    Wieke Ristimaki:

    Woops, opzich een enorme lange blog! ;)

  • 08 November 2011 - 07:51

    Tineke:

    Hihi, alweer zo laat op wieke? Tut tut, slecht hahah! Ach, ik merkte al tijdens je telefoongesprek met Inge dat je Nederlands niet zo goed meer was gezien jullie in het Engels praatten (zelfs ik deed dat destijds niet) :p

    Stiekem lees ik je blog gewoon mee hoor, ik laat alleen niet zo vaak een berichtje achter ;)

  • 08 November 2011 - 07:57

    Pake:

    hallo meid, ik ben zo blij voor jou dat je het zo naar de zin hebt ,maar ben ook wel een beetje bang dat je een echte canadees zult worden en allen hier terug zal komen met vakantie.But it's your live. Geniet maar lekker ,wij zijn beeeerrrreeee trots op jou hoor.
    groetjes en hugs .

    pake

  • 08 November 2011 - 08:15

    Inge:

    Hahaha, wieke aant ijshockeyen! Ooh, echt een dream come true, of niet? Het klinkt helemaal fantastisch, ook leuk dat je zo goed kan opschieten met alle hockeyplayers..

    En nu zijn we beide volwassen he? Time goes fast when youre having fun.

  • 08 November 2011 - 13:06

    Moesje:

    Heeeeeey leaf famke fan memmie!
    Wat een heerlijk lang verhaal weer zeg! Helemaal leuk! Tuurlijk wist ik al je belevenissen al dankzij skype ;) Maar toch blijft het leuk om je bloggs te lezen!!! Ga zo door met je leventje girl! You got it going on! That's for sure! I am proud of you and love you!!! Dikke tut!!! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieke

Living my dream!

Actief sinds 31 Juli 2011
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 35354

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 22 Oktober 2013

Mountain Livin' 2013

26 Februari 2013 - 28 Mei 2013

Cayman Islands

13 November 2012 - 28 November 2012

Visiting family in Ontario

30 Augustus 2011 - 13 Oktober 2012

Living in Canada for 14 months

Landen bezocht: