De dode maanden.. Maar voor mij zeker weten niet! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu De dode maanden.. Maar voor mij zeker weten niet! - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu

De dode maanden.. Maar voor mij zeker weten niet!

Door: wiekeristimaki

Blijf op de hoogte en volg Wieke

25 Oktober 2011 | Canada, Kimberley

Hee lieve mensen!

Ik heb vorige week echt een craaaazyy week gehad! Zo enorm druk, maar zooo leuk! :) Ik zal beginnen waar ik ben gebleven! Afgelopen zondag ben ik met Uncle Tom naar Calgary gegaan om nieuwe exchange studenten op te halen! :) 4 kids van Guatamala. Ze kwamen pas maandag aan, maar we gingen zondag al vast heen. Het was echt een super mooie rit naar Calgary, strak blauwe lucht, en het zonnetje er heerlijk bij! Maar wel al erg fris! We hadden prachtig uitzicht op de bergen! Dus heb ook hele mooie foto's gemaakt. Ze staan op facebook! Toen we na een lange rit eindelijk aankwamen, zijn we uiteten gegaan downtown Calgary. Al die wolkenkrabbers daar, best amazing! :) We zijn trouwens uit eten gegaan met Brandy, een vriendin van uncle Tom. Was erg gezellig! :) Erg apart eten daar, het was allemaal erg gezond etc. And weet ik veel wat. Haha, ik kan het niet eens uitleggen! ;) Maar ik heb wel lekker gegeten.. Na ons etentje gingen uncle Tom en ik opzoek naar een hotelletje voor de nacht. En die hebben we uiteindelijk gevonden!

De volgende ochtend gingen we met de trein echt downtown shoppen. Ik ben zoooo trots op mezelf!! Ik heb helemaal niks gekocht! :) Ik ben nu echt geld aan het sparen, en het is moeilijk maar ik koop lang zo veel kleren etc niet meer. Ik kan het opzich wel, ik verdien wel lekker hier! Maar aangezien ik misschien wat wil rondreizen kan ik niet teveel meenemen etc. Dus moet maar niet teveel kleding kopen hier! ;) En de helft van de tijd loop ik toch in mijn werkkleding! :) Maar we hebben heerlijk rondgewandeld, lekker gelunched, en allemaal soorten mensen bekeken. Haha, vind ik altijd zo leuk om te doen in een grote stad! :) Aan de eind van de middag zijn we naar het vliegveld gereden en hebben we de 4 kids opgehaald. Ze waren allemaal hartstikke moe, en het was nog een lange rit terug. Dus de terug weg lag iedereen heerlijk te slapen, ook ik. Want het was een lange dag met het rondlopen in de stad etc.

Dinsdag begon mijn enorme drukke week! Ik heb van 12.00 - 18.00 uur gewerkt. En kwam dus 18.20 thuis. Ik heb hoi gezegd tegen mijn lovely grandparents en ben meteen weer weggegaan naar de buurtjes, want die vertrekken altijd 18.30 naar the hockey game. :) Hier heb ik ook de andere hockeyplayer ontmoet Mitch. Hellooooo, Mitch!! Hahaha, hij speelde niet, hij had blessure.. Maar ze moeten altijd een pak dragen, nou 't zag er zekerweten goed uit! :) hihi, ik vind het wel een goede regel! :) Ik heb at the game gegeten, want daar had ik dus nog geen tijd voor gehad. Woensdag weer zo'n gehaast! Weer gewerkt van 12.00 - 17.30 uur.. Dus 18.00 uur thuis nu, maar moest 19.00 uur al op halloween feestje zijn.. anders kwam ik niet meer binnen. Dus 1 uurtje de tijd, om te douchen, eten en mezelf om te toveren in een vampier!! Het was echt een leuk feestje! Maar het was meer een excuus voor de meiden geloof ik om in zo weinig mogelijk kleding rond te lopen! Allemaal sexy politie agentes en sexy franse dienstmeiden. Haha, wel leuk om allemaal te zien!:) En er was echt goede dj, dus ik heb heeeeerlijk gedanst! Eindelijk weer even, ik mis het dansen zooo! :(

donderdag weer lekker gewerkt, en ik had maar besloten niet naar gymnight te gaan, want anders moest ik weer zo haasten etc. Ik had nu wel eens zin om een fatsoenlijke maaltijd te hebben, en ook gewoon lekker rustig op te kunnen eten. :) Dussuh, verder niet een heel bijzonder dagje..

Vrijdag heerlijk hard gewerkt! Mijn lieve beppe was jarig deze dag! :) en 's avonds weer een hockeygame! :) Mitch was nu ook weer aan het spelen! Ohmeaaan, wat een spannende game!! Haha, het was 4-4, dus 5 minuten overtime, nog steeds 4-4.. toen nog een keer 5 minuten overtime, en toen heeft Kimberley gescored. Haha, ik was soooo in to the game! :) Haha, eeeerug spannend! :) Na de wedstrijd nog met Mitch afgesproken.. Was wel leuk.. :)

Yeaaaah, zaterdag!! Iedereen heeft weekend en Wieke moet lekker de hele dag weer werken! :) Maar het was wel leuk! Het was namelijk in 1x enorm druk! Want de titel van deze blog heb ik de 'dead months' genoemd. Want dat is het hier eigenlijk, zomer is voorbij dus die toeristen zijn weg, en winterseizoen is nog niet begonnen. En dit dorpje is erg levendig maar dat koment eigenlijk alleen door de toeristen. Dus het is nu overal super rustig, en dus best wel dood. Maar zaterdag had ik redelijk druk dagje! Maar dat vind ik heerlijk, lekker hard werken en lekker veel fooi krijgen! :) Toen ik thuis kwam 's avonds, had ik heerlijk eindelijk weekend! :) Ik heb heerlijk lang gedoucht en wat geschreven in mijn dagboek etc. En toen ben ik met uncle Tom naar de film footloose gegaan. (nieuwe versie) Het was zooo enorm leuk, gewoon zelfde verhaal als de classic one, maar nieuwe acteurs en in een nieuwe jasje, met meer muziek van nu etc. Meer hiphop etc er ook in! :) Ik had helemaaal zin in een feestje en te dansen!! meeeeeh, ik wil dansen & feesten!! :) hahaha!

Zondag, wieke heeft eindelijk een vrij dagje naa een crazyy workweek! Maar er moet vanalles gebeuren! aangezien ik nergens aan toe was gekomen. Dus ik heb wasgedraaid! Dat moest ECHT gebeuren! hahah, had bijna geen schone slipjes meeer, en schone sokken.. hihi ;) Ik heb hard aan mijn tourismcourse gewerkt! Moest ook wat aan gebeuren! ;) En ik heb met mijn hele familie geskyped.. Soooooo leuk! Beppe was namelijk vrijdag jarig, dus ze waren allemaal bij elkaar, en zelfs mijn grandma is nu in Nederland! (moeder van mijn vader) niet degene waar ik nu bij woon.. Dus super leuk, om de hele familie en de 2 lieve hondjes te zien. En lekker om met iedereen weer even heerlijk te ouwehoeren. En ze konden me weer heerlijk met zijn allen plagen.. hahaha! ;) Hihi, ik mis ze toch best wel een beetje! 's avonds ben ik heeriljk vroeg op bed gegaan, ik was zooo moe!

Gister moest ik weer de hele dag werken! en 's avonds gewoon wat gechilled, lekker boekje gelezen etc. Heerlijk lange hete douche gehad, en lekker bij openhaard gezeten! Ik was niet helemaal fit, had het zoo koud. Maar daar ben ik dus wel heerlijk van opgeknapt! En de nacht van zondag op maandag heb ik 12 uren geslapen. Ik denk dat ik gewoon even moest bijkomen van de extreem drukke week! Maar wauw, ik heb toch ohzo genoten van die week! :$ Dus dode maanden hier in Kimberley maar zekerweten niet voor mij! ik vind alles nog zo exciting.. AND OHMYGOD IK VERGEET IETS SUPER BELANGRIJKS DAT OOK MAANDAG IS GEBEURD!! TOEN IK 'S OCHTENDS NAAR WERK LIEP, SNEEUWDE HET!! Het eerste sneeuw van het jaar.. Haha, het stelde niks voor verder hoor, maar toch: het was sneeuw! :) Hihi, daar liep ik met een bigsmile, lekker ingepakt in mijn nieuwe mooie ski-jas! :) Ik was zooo aan het genieten! :)

En dan vandaag! (dinsdag) was gewoon echt de topdag hoooorrrr. :) Ik had vroege dienst dus ik was 12 uur al lekker vrij. Ik was van plan om even drankje met Andrew te doen, maar kon hem niet bereiken.. Maar het boeide me niet echt, want het was schitterend weer! wel -4 graden.. Maar heerlijk zonnig, dus ik lekker helemaal ingepakt in mijn ski-jas die ik zo lekker vind.. lekker lange wandeling gemaakt met een hotchocolate 'to go' die ik had gekocht, hihi ik was zooo gelukkig. :$ Ik had trouwens ook mijn paycheck gekregen die ik naar de bank had gebracht! Yeaaah, okay ik heb hard en veel gewerkt, maar dat loont zich. Heeerlijke paycheck had ik! :) maar ik had na een tijdje best wel honger, en wou niet in mijn eentje in restaurant zitten verder dus ben naar huis gelopen.. Ik liep al in mijn straat.. net voorbij het huis van de 2 hockeyplayers.. Dat er in 1x een auto aan kwam en dik toeterde. Dus ik keek om, zaten drie jongens te zwaaien en te toeteren. Haha, ik kon verder niet zien wie het waren.. Maar ik liep terug richting de auto. Jordan kwam net uit de huis, dus had ff kort praatje met hem.. Toen stapte hij in de auto en ik draaide me om, en zou net verder lopen toen de deur weer open ging. 'Do you wanna come with us to Cranbrook?' Haha, daar hoefde ik niet lang over na te denken, ik had namelijk niks gepland verder, dus altijd beter dan vervelen.. Ennuh, met 4 jongens op stap? hmm, altijd goed toch? hihi! ;) Dus ik op de achterbank tussen 2 jongens in, en 2 jongens in the front. En toen herkende ik ze.. Het zijn allemaal hockeyplayers... Whaha, Wieke op stap met de hockeyplayers. We hebben gelunched bij macdonalds. Mygod, wat heb ik een lol gehad! Echt van die hockey dudes, gewoon de hele tijd grappen maken. En ze draaiden super goede muziek in de auto etc. We deden allemaal weirde moves etc. echt lachen, I was just one of the guys! Much fun! :) En ik had sommigen misschien al verteld dat ik het gevoel heb dat ik tussen in zit. collega's en vrienden uncle Tom allemaal veel ouder dan mij, en highschoolvrienden zelfde leeftijd maar lijken veel jonger in gedrag enzo. 2 jongens waren 18 en 2 waren 20.. Deze voelden veel meer van mijn leeftijd. Dus dat was ook veel beter! Ze hebben me meteen al uitgenodigd voor feestjes enzo. Ben ik enorrm blij mee, lekker wat housepartiess. :) Want ik MOET gewoon dansen! En ze zeiden dat zij ook wel dansten. Dus beter! :) Dusss this was just the best day of the week till so far! ;) donderdag zal ik de guys weer even aanmoedigen!:) hihi, helemaal leuk. de hockeywereld! Andrew belde me net, en we gaan waarschijnlijk even vrijdag voor een drankje. Dus de gezelligheid en leuke vrienden beginnen te komen hoooorrr. :) Ik heb alles nog veel beter voor elkaar nu! :) Ik ben helemaaal happy the peppieee. :D hihi ;)

Maar dutchiesss, ik mis jullie wel hoor lieve mensjes <3 <3 <3 xxxxxx
Lots of love, xoxo Wieke

  • 26 Oktober 2011 - 07:35

    Kenadian:

    Nice to hear that you've found some new friends your own "age". Sounds like a lot of fun. Hockey players are generally good-hearted, down to earth guys and I'm sure once your taken into the group you couldn't wish for better friends. Good guys too, to have your back if you ever get into a barfight! Haha! Not that you can't protect yourself, but just the same good!

    Ristimaki rule #12: Make sure the boys know, the scoring happens on the ice! Haha! xxoo

  • 26 Oktober 2011 - 11:59

    Inge:

    Oh, wat klinkt dat allemaal goed! Vooral de 4 hockeyplayers; helemaal niks mis mee! ;)

    I'm really happy that you're having such a great time.. (:


  • 26 Oktober 2011 - 17:39

    Moesjepoesje:

    Wieke wat heb jij toch ook een TOPleven he! Haha! Maareh.. het klinkt allemaal wel verdacht bekend in mijn oortjes hoor... cute hockeyplayers.. ;) haha! Gelukkig ben jij niet zo naief als je moeder he ;)
    Echt supermooie foto's op facebook!!! Binnenkort ook een reportage van die cute hockeyplayers I hope? Haha! En je hebt je vader gehoord he? The scoring only happens on the ice eh!!! Hihi.. een goeie vind ik dat! Hast mar een prachtigmooi leven famke! Blijven genieten! En wij genieten heerlijk met je mee dankzij je bloggs en foto's!
    Ik mail je morgen! Love you! Dikke tut <3 XXX

  • 27 Oktober 2011 - 01:33

    Jessica Kamsteeg:

    Zeker geen dode maanden voor jou!
    aaah ben zo blij dat je het zo super hebt!
    Ik mis het dansen ook echt wel erg, dus ik doe af en toe Zumba hah!
    Maar echt leuk ook voor je aankomende feestjes enzo!
    keep on going giiirl!
    lots of loveee from Florida!

  • 28 Oktober 2011 - 15:34

    Lammert:

    Zo te lezen vermaak je je nog steeds! geniet er van lieverd, was leuk met je te skypen!!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieke

Living my dream!

Actief sinds 31 Juli 2011
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 35360

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 22 Oktober 2013

Mountain Livin' 2013

26 Februari 2013 - 28 Mei 2013

Cayman Islands

13 November 2012 - 28 November 2012

Visiting family in Ontario

30 Augustus 2011 - 13 Oktober 2012

Living in Canada for 14 months

Landen bezocht: