Still loving my life overhere! :) - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu Still loving my life overhere! :) - Reisverslag uit Kimberley, Canada van Wieke Ristimaki - WaarBenJij.nu

Still loving my life overhere! :)

Door: wiekeristimaki

Blijf op de hoogte en volg Wieke

08 Oktober 2011 | Canada, Kimberley

Haaai lieve family & friends,

Hier weer een update vanuit het mooie dorp Kimberley! Waar ik het nog altijd erg naar mijn zin heb!

Afgelopen maandag had ik weer lekker een dagje vrij. Dus wat doet Wieke dan? Schoonmaken&opruimen, leren voor mijn rijbewijs, dagboek schrijven, nieuwe blog schrijven, wat mailtjes sturen.. Allemaal dingen die ook even moeten gebeuren, en waar ik door de weeks als ik werk etc. niet aan toe kom. ;) 's avonds ben ik met uncle Tom naar MMA geweest. (vechtsport) In Nederland deed ik al streetfight bij Peggy, dat is een beetje een mix van verschillende dingen; MMA, kickboksen, boksen, jiu jitsu noem maar op! Ik had dus al wat MMA technieken geleerd etc, maar ik had geen idee wat me te wachten stond of hoe hoog het niveau zou zijn. In de kleedkamer was ik helemaal allleen dus ik had al zo'n gevoel dat er niet veel meiden zouden zijn. Na omkleden kom ik de dojo binnen.. Staan daar allemaal jongens/mannen mij aan te kijken als ik binnen loop met mijn roze gelakte teennagels. Je ziet gewoon aan hun gezicht zovan: gaat zij met ONS mee trainen? Ik probeer heel cool gewoon binnen te lopen en probeer niet teveel naar al de super strakke lichamen/sixpacks te staren en ga gewoon naast ze staan. (Natuurlijk heb ik gedurende de les alle sixpacks even goed bekeken en gekeurd! ;) hahaha!) We begonnen met de warming up en dan ging wel goed, kon ze goed bijhouden en ik kreeg complimenten op mijn lenigheid. Natuurlijk kreeg ik weer comentaar op dat ik mijn rug niet recht hield, dus ik moest voor de zoveelste keer aan iemand uitleggen dat ik dat niet kan omdat ik scolioses ofzoiets heb.. hahah! Daarna kregen we nieuwe technieken aangeleerd, en gingen er wat jongens in de ring vechten, want 1 was aant voorbereiden voor een wedstrijd. Aan het eind van de les wou Mike (de trainer) mij wel zien sparren, dus ik moest tegen uncle Tommy. (Even voor de mensen die het niet weten, mijn oom heeft black belt in karate 2nd level. Niet dat dat veel met MMA te maken heeft, maar toch maar even wat info voor jullie..) Want ik heb dat partijtje gewonnen! HAHAHAHA, ik heb hem gewoon laten afkloppen omdat het pijn deed! :) Ik had hem eerst al bijna in een beenklem, maar daar wist hij uit te komen en toen heb ik daarna de electric chair toegepast! (een techniek die ik net in de les had geleerd) En dat werkte! :) Dus al die dudes stonden echt naar ons stoeipartijtje te kijken en zeiden dat ze erg onder de indruk waren, en dat ze het niet hadden gedacht. Dus ik: What? Girls can also fight you know? :D Dus wou Adam een jongen van 26 (suuuuuuupeerrrr gespierd) ook wel even een potje met mij sparren. (hij doet ook wedstrijden etc, dus ik dacht; dit gaat pijn doen.) Het viel me alles mee, ik heb meer techniek en kracht dan ik dacht! :) En vooral mijn lenigheid helpt enorm! Hij had mij al meerdere malen bijna in een choke of een klem en dan wist ik me er toch weer uit te halen! :) Dus al die jongens allemaal oooeeeehh, she's gonna whoop yooo asss. hahah! Uiteindelijk heeft hij wel gewonnen maar hij gaf me dikke respect, want hij had niet verwacht dat het nog zo moeilijk zou zijn. Dus ik was stiekum hartstikke trots op mezelf. En ik was Peggy enorm dankbaar voor alles wat ze mij heeft geleerd bij Vixens! :) Ik ben er goed van afgekomen die training, ik had alleen een bloedlip. ;) haha, stoer toch? :P (volgende dag vond ik het alleen wel minder leuk, ik had overal spierpijn. Het was namelijk al wel weer ff tijdje geleden dat ik zo hard had getraind!)

Dinsdag moest ik weer lekker werken bij de bakkerij! Daarna zijn grandma en ik naar Cranbrook gegaan. We moesten even wat boodschapjes doen, en ik heb Canadees telefoonnummer geregeld. Voor de mensen met blackberry, ik heb nu blackberrymessenger.. :) 's avonds zijn we weer uiteten gegaan bij east side mario's en heb ik super lekkere pasta gehad! :) Toen ik 's avonds thuis kwam was ik zoo stijf van de MMA class dat ik lekker in de bubbelbad ging. :) Heerlijk relaxed, en lekker vroeg mijn bedje in want ik moest de hele week werken! Elke dag om 06.30 beginnen!

Woensdag moest ik werken in de ochtend. En heb ik in de middag gewandeld. 's avonds ging ik schaatsen met wat vrienden. Ik heb schaatsen van grandpa en grandma gekregen! Haha, ze zijn 2e hands en maar 18 dollar! Dat krijg je in Nederland noooit voor elkaar! Haha!! Dat is 13 euro misschien, en ze zijn verder in goede staat hoor! Ik was alleen maar met boys, nou je weet hoe die zijn.. Meteen achteruit schaatsen, zo heel stoer zijwaards remmen etc. Pfoeeee, en het was voor mij alweer een tijdje terug dus ik kon dat zijwaards remmnen helmaal niet meer, en achteruit overstappen moet ik ook weer opnieuw leren, maar de jongens waren allemaal erg aardig en probeerden me allemaal nieuwe dingen te leren etc. dus dat was wel erg leuk!

Donderdag: ook vandaag had ik weer enorme spierpijn! (van het schaatsen) Haha, mijn billen en mijn bovenbenen waren echt super stijf! Hahaha, ik voelde me een echte oude beppe als ik van de bank moest opstaan! Maar hopen dat ik 'buns of steel' krijg! ;) Toch heb ik de spierpijn op 1 of andere manier proberen te negeren en wou het er een soort van uitsporten ofzo. Haha geen idee wat ik aan het denken was.. want: GEEN GOED IDEE! Ik heb eerst wat stretching gedaan, daarna hardgelopen op loopband, toen gewichten en push ups and sit ups.. daarna heerlijk gedoucht! Maar toen ik eenmaal weer tot rust was gekomen had ik natuurlijk dingen alleen maar erger gemaakt. Dus ik heb rust gepakt en ben niet naar gymnight gegaan en ook op vrijdag ben ik niet naar MMA gegaan. EINDELIJK deed ik iets verstandigs. ;) hahah!

Vrijdagochtend moest ik eerst weer werken natuurlijk! En daarna haalde grandma mij op van werk en zijn we naar de nailstudio gegaan. Hebben we beide een french manicure gekregen. Haha, helemaal leuk! Ene keer ben ik super stoer, loop ik te vechten met kerels en loop ik met bloedlip rond. Andere dag zit ik lekker met grandma bij de nagelstudio en de kapper! Want na nagelafspraak had ik kappersafspraak. Dus ik ben weer helemaal opgeschoond. En kan er weer een tijdje mee door. ;) Dus ik ben niet naar MMA gegaan aangezien ik al zoveel had gesport deze week, maar ik ben wel naar teenswim geweest. Dus dat is op vrijdags zwemmen en dan zijn er alleen maar tieners. :) Ook hier waren we met 5 meiden totaal en 20 jongens. Ik weet niet hoor, maar volgens mij zijn er in dit dorp meer jongens dan meiden. qua oudere mensen zie je dat verschil niet, maar qua tieners en pubers veel meer jongens! Ahgja, heb ik geen moeite mee. Jongens zijn zo veel makkelijker in omgaan vaak dan meiden! ;) (Ik heb wel een paar heeeeelleee lieve vriendinnetjes hoor!:)) EN DAN VANDAAG: (zaterdag) moest ik weer in de ochtend werken, heb ik met grandpa in de middag een wandeling gemaakt en ben ik 's avonds (in mijn eentje) naar the hockeygame gegaan. Laurin vind het te duur om elke keer weer 7 dollar te betalen.. En er zijn wat vrienden die vinden hockey niks aan en veel konden niet. Maar dat stopt Wieke niet. I LOVE ICEHOCKEY. AND THE ICEHOCKEY PLAYERS! hahaha ;)En ik kwam daar wel wat bekenden tegen, dus dat was wel leuk! Ook kwam ik daar mijn buren tegen die hostfamily zijn voor 2 hockeyplayers. And na the game heb ik een hockey player ontmoet! :D jajaaaaa, Jordan heet ie. ;) We hebben 8-0 gewonnen, maar het was niet saai ofzo. Ook al hebben we dik gewonnen, het was toch een super leuke wedstrijd om te zien. Dus nu ben ik net thuis van the game, mijn buren hebben me thuis gebracht. :) Ik dacht; laat ik nu maar even een blog schrijven.. ;) Ik was namelijk nog totaal niet moe! helemaal hyper nog van the game! And dit weekend wordt het waarschijnlijk toch niks, want het is thanksgiving weekend!:) Dus morgen gaan we heerlijke turkey (kalkoen) eten! :) En de volgende dagen waarschijnlijk ook nog wel! :P

Btw, halloween komt er ook al bijna aan.. En dat is hier een big deal.. Jullie leuke ideeen voor een outfit voor mij? :)

Soo, it's bedtime for me now..
Bedankt voor de berichtjes en reacties bij foto's en mailtjes! Blijven doen!! Helemaal super om te lezen! Ik heb ook van de week mijn eerste post uit Nederland ontvangen!! Een fotoboek van mijn lieve vrienden! DE SEKTE. ;) Thankyou so much guys!!

Lots of love,
Wieke xoxo

AND: HAPPY THANKSGIVING GUYS! ;) <3

  • 09 Oktober 2011 - 09:11

    Inge:

    Happy thanksgiving!

    Haha, jij wordt echt een diehard fan van het hockeyteam daar, of niet dan?

    I totally agree with you; helemaaaaal niet erg als er meer jongens dan meiden zijn!

    Een dikke kus uit je oude hometown! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieke

Living my dream!

Actief sinds 31 Juli 2011
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 35364

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 22 Oktober 2013

Mountain Livin' 2013

26 Februari 2013 - 28 Mei 2013

Cayman Islands

13 November 2012 - 28 November 2012

Visiting family in Ontario

30 Augustus 2011 - 13 Oktober 2012

Living in Canada for 14 months

Landen bezocht: